Jak wynika z danych przedstawionych na stronie downdetector.pl, od rana klienci banku PKO BP raportują o awarii systemu bankowego. Pierwsze doniesienia w tej sprawie pojawiły się tuż po godz. 8, a po czterech godzinach liczba zgłoszeń w tej sprawie wynosiła prawie 600. Obecnie ich liczba już spada.
Klienci banku najczęściej mają problem z zalogowaniem się do systemu. Cześć skarg dotyczy trudności z wykonywaniem przelewów, niektórzy mają problem z całym systemem.
Obecnie w większości przypadków udało się zażegnać się problemy z zalogowaniem się do konta bankowego przez internet, ale z trudnościami wciąż mogą zmagać się osoby korzystające z usługi mobilnej IKO.
Występują utrudnienia w logowaniu do aplikacji mobilnej IKO. Karty działają bez zakłóceń. Pracujemy nad tym, aby wszystko wróciło do normy. Przepraszamy za utrudnienia.
- czytamy w komunikacie dostępnym na stronie banku PKO BP. Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie będzie ona funkcjonować prawidłowo.
W poniedziałek w podobnych godzinach z analogicznymi problemami zmagali się klienci banku Pekao SA, którzy dodatkowo nie mogli wypłacać pieniędzy z bankomatów i płacić kartą. Awaria została już usunięta.