Od poniedziałku 18 maja wizyta w restauracji bądź kawiarni znów jest możliwa. Odbywać się będzie ona w "nowej normalności" wymagającej od nas wielu wyrzeczeń. W restauracjach wciąż obowiązywać będzie chociażby dystansowanie się społeczne. W związku z tym w naszych ulubionych restauracjach mogą pojawić się liczne oznakowania czy nawet przegrody z pleksi.
Alternatywny sposób na poradzenie sobie z problemem zachowania dystansu społecznego przedstawiła niemiecka kawiarnia Cafe Rothe. Znajdujący się w miejscowości Schwerin lokal świętował 9 maja ponowne otwarcie. Podobnie, jak w Polsce, w Niemczech również wciąż należy przestrzegać zasady dystansu społecznego. Jednak zamiast przegród czy oznakowań, klienci otrzymali czapki z makaronem basenowym, którego końce wyznaczały bezpieczny dystans 1,5 metra.
O oryginalnym pomyśle poinformowała właścicielka kawiarni Jaqueline Rothe na Facebooku. Cała akcja okazała się także strzałem "w dziesiątkę" również ze względów marketingowych, gdyż post dotarł do wielu osób na całym świecie.
- To była idealna metoda na rozróżnienie klientów (...) Nasi klienci naprawdę się w to angażowali. Ale pokazało nam to, jak trudno jest zachować odległość 1,5 metra - powiedziała w rozmowie z CNN kobieta, dodając, że na pomysł wpadła niemiecka telewizja RTL podczas kręcenia materiału o ponownym otwarciu lokali.
Przypominamy, że od 18 maja w Polsce ponownie czynne są kawiarnie oraz restauracje. Muszą funkcjonować w reżimie sanitarnym. Kluczowe zasady bezpieczeństwa dla restauratorów oraz klientów są następujące:
>>> Dowiedz się więcej: Trzeci etap znoszenia obostrzeń - co się zmieni w restauracjach i w salonach fryzjerskich?