W ostatnich miesiącach można zaobserwować rozwój branży e-commerce. Do sieci przeniósł się częściowo również handel artykułami spożywczymi. Z tego powodu coraz więcej sieci handlowych decyduje się oferować klientom dowóz zakupów. Ten segment planuje również rozwijać Żabka, o czym informowaliśmy na początku kwietnia.
Więcej szczegółów dotyczących rozwoju e-commerce przedstawił w wywiadzie dla rp.pl Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska. Uchylił w nim rąbka tajemnicy na temat testowanych projektów dotyczących sprzedaży internetowej.
Mamy dwa duże testy w Poznaniu i Warszawie. W jednym testujemy home delivery, czyli dostarczanie produktów do domu, w drugim tzw. click and collect, czyli zamawianie w aplikacji i odbiór w sklepie. Obydwa testy idą bardzo dobrze, chcemy stopniowo rozszerzać dostępność testowanych usług na cały kraj.
- powiedział.
W internecie Żabka będzie sprzedawać prawie wszystkie produkty dostępne w sklepach stacjonarnych. W ofercie pojawią się również hot dogi oraz zapiekanki. Prezes sieci zauważył, że e-commerce Żabki ma być konkurencyjne z ofertą innych sklepów ze względu na inny asortyment oraz szybki czas dostawy - Chcemy, żeby towar z dostawą trafił do klienta w ciągu godziny - zapowiedział.
Żabka nie jest jedyną siecią, która rozpoczęła dynamiczny rozwoju handlu w sieci. Na podobny ruch zdecydowała się m.in. Biedronka, która we współpracy z Glovo wprowadziła możliwość dowozu zakupów do klientów. W ten sposób zakupy można robić w 200 sklepach w 16 miastach Polski. Co ciekawe, skorzystać z tego rozwiązania można również w niedziele.