Pandemia koronawirusa okazała się przyczyną potężnych problemów finansowych w wielu branżach. O ile o problemach w turystyce czy gastronomii wiemy wiele, to są segmenty gospodarki, które zupełnie niespodziewanie odnotowały spore straty.
W rozmowie z CNBC o sytuacji finansowej znanej na całym świecie firmy Durex wypowiedział się jej dyrektor generalny Laxman Narasimhan. Przede wszystkim przyznał, że pandemia koronawirusa wpłynęła na spadek sprzedaży prezerwatyw. - Liczba okazji do intymnych spotkań spadła w wielu krajach, niski jest również poziom socjalizacji ludzi, co wpływa na sytuację Durex - powiedział Narasimhan. Dyrektor generalny firmy już w kwietniu alarmował, że w Wielkiej Brytanii mniej par uprawia seks z powodu niepokoju związanego z epidemią.
Durex należy do brytyjskiej firmy Reckitt Benckiser, która zajmuje się produkcją artykułów higienicznych, zdrowotnych czy domowych. Pandemia koronawirusa spowodowała spadek popytu na prezerwatywy, ale pozwoliła odbić się innym produktom. Reckitt Benckiser jest m.in. właścicielem marek środków czyszczących, tym Lysol oraz Dettol. Obie odnotowały wzrost sprzedaży w czasie pandemii.
- Jeśli spojrzeć na ilość produkowanego przez nas środka odkażającego, to w lipcu wyprodukujemy go 20 razy więcej w porównaniu do zeszłego roku - powiedział Narasimhan dla CNBC.
>>> Dowiedz się więcej o nietypowej akcji strony pornograficzej w czasie szczytu pandemii: Pornhub Premium darmowy na całym świecie. "Chcemy zadbać o zdrowie psychiczne w czasie pandemii"