Żabka rozwija ostatnio kolejne pomysły na biznes, poszerzając swój zakres działalności. Sieć wchodzi coraz mocniej w rynek e-commerce. Od kilku miesięcy produkty z Żabki można zamówić przez Uber Eats. Od paru lat w sklepach sieci możliwy jest też odbiór przesyłek, a w trakcie testów są już nawet automaty pocztowe. Żabka planuje dalej rozwijać się w tym kierunku i pracuje nad Dark Stores.
W kwietniu "Forbes" obwieścił, że Dark Stores to przyszłość handlu w postapandemicznej przyszłości. Format powstał jednak dużo wcześniejsze, bo pierwszy sklep w tej formule testowany był już na początku XXI wieku. Sam termin ukuto jednak dopiero w 2009 roku, a taki format biznesu zaczął zyskiwać na popularności ok. 2013 roku w Wielkiej Brytanii, a następnie we Francji.
Dark Stores to w zasadzie nowoczesne magazyny, w których następuje spora rotacja towaru. Nazwa nawiązuje do tego, że sklep taki nie musi w środku posiadać wystroju, ważne by łatwo było w nim zgromadzić towary. W Dark Stores bowiem jedynie odbiera się produkty zamówione przez internet. Pracownicy, często w asyście technologii, gromadzą i przygotowują towar, by klient szybko i sprawnie mógł go odebrać.
Portal wiadomoscihandlowe.pl dotarł do informacji, że Żabka rozwija koncept Dark Store. Sieć nie potwierdziła jednak tych informacji. W odpowiedzi na zapytanie portalu WH odpisano, że w ramach laboratorium technologicznego opracowywane jest wiele rozwiązań, które mają poprawić komfort i szybkość zakupów w Żabkach.
Już teraz dysponujemy dwiema platformami e-commerce, umożliwiającymi realizację usług Zamów i odbierz oraz Żabka do domu. Jest jeszcze za wcześnie, by przekazać szczegóły na temat kolejnych rozwiązań
- odpowiedziało biuro prasowe Żabki. Wiadomoscihandlowe.pl uważają, że pierwszy Dark Store Żabki zostanie otwarty w Poznaniu lub Warszawie. Nie wiadomo, czy nowy format będzie działał na zasadzie franczyzy.
Jak podaje WH w Polsce Dark Stores posiada Carrefour, nie działają one jednak jako oddzielne placówki, a funkcjonują przy hipermarketach sieci. W stolicy spożywcze magazyny rozkręcał w marcu startup Lisek, ale pandemia wymusiła zawieszenie działalności. Dark Store od maja w Warszawie posiada sieć Organic24.pl