Amazon w Polsce "jedzie jak czołg". Znamy nieoficjalną datę otwarcia sklepu

Poznaliśmy nieoficjalną datę startu polskiej domeny Amazona. Amerykański gigant e-commerce zapowiedział wejście na nasz rynek pod koniec stycznia.

Jak wynika z informacji podanych przez money.pl, sprzedawcy, którzy chcą oferować swoje towary na polskiej stronie Amazona, mieli usłyszeć, że domena może ruszyć już 1 marca

- Amazon jedzie jak czołg i działa dość schematycznie. Na ostatnich rynkach, na które wchodził, mijały dwa miesiące od momentu poszukiwania sprzedawców do wejścia ostatecznego. My spodziewamy się więc wejścia w połowie marca - powiedział w rozmowie z money.pl przedstawiciel jednego z dużych polskich e-commerce.

Zobacz wideo "The Vast of Night" - nowy film od Amazona. Telefonistka słyszy tajemnicze dźwięki w słuchawce

Amazon w Polsce. "Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej"

Sprzedawcy z Polski mogli zacząć rejestrować swoje produkty w Amazonie od końca stycznia. Oznacza to, że zgodnie ze schematem obecnym w innych krajach, sprzedaż miałaby ruszyć w naszym kraju wraz z końcem marca. Termin sąsiaduje ze Świętami Wielkanocnymi (4-5 kwietnia), stąd można przypuszczać, że data rozpoczęcia działalności Amazona w Polsce przypadnie wcześniej.

Jak pisaliśmy w Next.gazeta.pl, pod koniec stycznia 2021 r. Amazon poinformował, że zamierza uruchomić polskojęzyczną wersję swojego serwisu. Firma ogłosiła "wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce".

Przedsiębiorcy, którzy chcą sprowadzić sprzedaż za pośrednictwem nowej platformy, mogą rejestrować swoje konta. Ich towary, jak wyjaśnia spółka, będą mogły być oferowane nie tylko w polskim sklepie, ale i zagranicznych odpowiednikach serwisu. 

Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok

- powiedział Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE firmy Amazon, cytowany w komunikacie spółki. 

Przesyłki z Amazona będzie można odebrać w Paczkomatach

Na początku lutego Rafał Brzoska, założyciel spółki InPost, do której należą Paczkomaty, oficjalnie potwierdził doniesienia, o których media informowały już w zeszłym roku. Polski gigant na rynku przewozów kurierskich zawarł umowę z Amazonem

Brzoska odniósł się też do planów uruchomienia polskiej wersji amerykańskiego sklepu (obecnie jest dostępne jedynie tłumaczenie witryny niemieckiej). - Oznacza zwiększone wolumeny i szybszą penetrację e-commerce dla całego rynku - stwierdził. - Oczekujemy od naszych przyjaciół z Amazona, że wyznaczą tempo swojego wejścia rynkowego. To nie będzie blitzkrieg - dodał cytowany przez Wirtualne Media.

Więcej o: