Amazon w Polsce wystartował. Jak założyć konto sprzedawcy?
Amazon oferuje jedną z największych baz klientów na świecie. Jak sam chwali się na swojej stronie, użytkuje go 300 milionów osób na całym świecie i około 100 milionów w samej Europie. Do tej pory, by zacząć sprzedawać w serwisie, konieczny był wybór jednego z rynków. W Europie można było zatem wybrać stronę niemiecką (amazon.de), brytyjską (amazon.co.uk), francuską (amazon.fr), włoską (amazon.it) lub hiszpańską (amazon.es). We wtorek 2 marca ruszyła jednak oficjalna strona polska Amazon.pl.
Polski przedsiębiorca ma do wyboru dwa plany:
- indywidualny - jeśli sprzedaje mniej niż 40 przedmiotów miesięcznie, jego koszt to 4 zł za każdy przedmiot,
- profesjonalny - jeśli sprzedaje więcej niż 40 przedmiotów miesięcznie, jego koszt nie jest uzależniony od ilości przedmiotów i wynosi 165,91 zł miesięcznie.
Plan można w każdej chwili zmienić. Dodatkowo trzeba pamiętać, że niezależnie od wybranej opcji, oprócz stawek ryczałtowych, obowiązują także dodatkowe opłaty za sprzedaż. Są one zależne od kategorii produktu. Prowizje od sprzedaży naliczane są także od kwoty wysyłki.
Poza tym, jeżeli korzystasz z programu FBA i Amazon dostarcza produkty do Ciebie, dodatkowe opłaty także zostaną naliczone.
Czego potrzebujesz, by móc zacząć sprzedawać na Amazonie?
Po pierwsze, i to bardzo istotne, żeby móc sprzedawać na Amazonie konieczne jest posiadanie oficjalnie zarejestrowanej firmy. To potrzebne do rozliczania podatków.
Podczas rejestracji będą potrzebne Ci również poniższe dane:
- firmowy adres e-mail lub konto klienta Amazon,
- dane aktywnej karty kredytowej,
- paszport lub dowód tożsamości,
- dane firmy, w tym numer VAT.
Amazon. Jak wystawić ofertę sprzedaży produktu?
Produkt, który już ktoś inny sprzedaje na platformie, można przypisać do istniejącej oferty. Jeśli jednak oferujesz unikatowe towary, których jesteś jedynym sprzedawcą, będziesz musiał utworzyć nową. Co ważne, większość produktów wystawianych na Amazonie musi posiadać numer GTIN (Global Trade Item Number). Jeżeli zamierzasz dodać do serwisu nowy produkt, konieczny będzie zakup kodu UPC lub złożenie wniosku o zwolnienie z wymogu jego podania.
Poza identyfikatorem, przy każdej ofercie będziesz musiał podać poniższe informacje:
- tytuł produktu,
- opis,
- zdjęcia,
- hasła wyszukiwania i słowa kluczowe,
- SKU (Stock Keeping Unit) - identyfikator do zarządzania towarem w postaci sekwencji znaków.
Wszystkie te informacje wpływają na skuteczność oferty.
-
Przedszkola i żłobki zamknięte na dłużej? Nieoficjalnie: Rząd wysłał sygnał
-
Glapiński zatwierdził banknot z wizerunkiem Lecha Kaczyńskiego. "Chcemy oddać hołd wielkiemu człowiekowi"
-
Podatek od zakupu mieszkania - ile wynosi i jakie stawki obowiązują? Kto płaci podatek od wzbogacenia?
-
Setki policjantów ruszyły do siłowni i klubów fitness. Media: Mundurowi otrzymali rozkaz
-
Podatek od samochodu. Kto musi zapłacić podatek od kupna samochodu?
- Warszawskie drzewa "zarabiają" 170 mln zł rocznie. 1300 drzew oczyszcza powietrze z 440 kg substancji
- Petru: Program "500 plus" to typowy zastrzyk popytowy. Państwo pożycza od obywateli 40 mld zł rocznie
- Dlaczego "500 plus" zrobiło furorę? "To banalne: Polacy są w większości raczej biedni"
- Ekologiczne dylematy kryptowalut i NFT. Bitcoin na 26. miejscu na liście zużycia energii przez państwa
- PSE: W piątek padł w Polsce rekord generacji prądu ze źródeł odnawialnych