Amazon oferuje jedną z największych baz klientów na świecie. Jak sam chwali się na swojej stronie, użytkuje go 300 milionów osób na całym świecie i około 100 milionów w samej Europie. Do tej pory, by zacząć sprzedawać w serwisie, konieczny był wybór jednego z rynków. W Europie można było zatem wybrać stronę niemiecką (amazon.de), brytyjską (amazon.co.uk), francuską (amazon.fr), włoską (amazon.it) lub hiszpańską (amazon.es). We wtorek 2 marca ruszyła jednak oficjalna strona polska Amazon.pl.
Polski przedsiębiorca ma do wyboru dwa plany:
Plan można w każdej chwili zmienić. Dodatkowo trzeba pamiętać, że niezależnie od wybranej opcji, oprócz stawek ryczałtowych, obowiązują także dodatkowe opłaty za sprzedaż. Są one zależne od kategorii produktu. Prowizje od sprzedaży naliczane są także od kwoty wysyłki.
Poza tym, jeżeli korzystasz z programu FBA i Amazon dostarcza produkty do Ciebie, dodatkowe opłaty także zostaną naliczone.
Po pierwsze, i to bardzo istotne, żeby móc sprzedawać na Amazonie konieczne jest posiadanie oficjalnie zarejestrowanej firmy. To potrzebne do rozliczania podatków.
Podczas rejestracji będą potrzebne Ci również poniższe dane:
Produkt, który już ktoś inny sprzedaje na platformie, można przypisać do istniejącej oferty. Jeśli jednak oferujesz unikatowe towary, których jesteś jedynym sprzedawcą, będziesz musiał utworzyć nową. Co ważne, większość produktów wystawianych na Amazonie musi posiadać numer GTIN (Global Trade Item Number). Jeżeli zamierzasz dodać do serwisu nowy produkt, konieczny będzie zakup kodu UPC lub złożenie wniosku o zwolnienie z wymogu jego podania.
Poza identyfikatorem, przy każdej ofercie będziesz musiał podać poniższe informacje:
Wszystkie te informacje wpływają na skuteczność oferty.