Zygmunt Solorz zacznie sprzedawać buty? CCC częściowo na sprzedaż. Za miliard złotych

Cyfrowy Polsat i akcjonariusz spółki InPost mogą zainwestować w serwis eobuwie, należący do CCC. Gigant rynku obuwniczego chce sprzedać pakiet akcji wart miliard złotych. Spółka, którą kontroluje Zygmunt Solorz, opublikowała raport, w którym odnosi się do planów e-commerce.
Zobacz wideo Jacek Bożek był gościem Zielonego Poranka Gazeta.pl (12.03)

CCC negocjuje z Cyfrowym Polsatem i A&R Investments Limited, jednym z akcjonariuszy InPostu, sprzedaż dwóch pakietów akcji serwisu eobuwie.pl. Za 20 proc. udziałów obuwniczy gigant chce miliarda złotych - donosi Bankier.pl.

"Transakcja zapewni spółce eobuwie pozyskanie nowych, silnych akcjonariuszy mniejszościowych, a grupie CCC pozyskanie środków w wysokości 1 mld zł i jednoczesne utrzymanie pozycji akcjonariusza większościowego w Eobuwie" - czytamy w oficjalnym komunikacie.

Cyfrowy Polsat publikuje raport

Cyfrowy Polsat, który kontroluje Zygmunt Solorz, opublikował komunikat giełdowy, w którym wyraża opinię o inwestycji w branżę e-commerce. "Biorąc pod uwagę bardzo dobre wyniki spółki eobuwie. pl i dynamicznie rozwijający się segment rynkowy, w którym działa eobuwie.pl, zarząd spółki uważa, że ewentualna inwestycja ma szansę wygenerować atrakcyjną stopę zwrotu" - czytamy w oficjalnym piśmie spółki. 

Firma poinformowała też, że nabycie pakietu akcji CCC byłoby krokiem w kierunku zdobycia doświadczenia w obszarze e-commerce. 

CCC stawia na internet

Sprzedaż internetowa obuwia jest dla CCC coraz bardziej istotnym segmentem rynku. W połowie lutego gigant podjął decyzję o zamknięciu swoich sklepów stacjonarnych i przeniesieniu swojej sprzedaży do internetu marki Gino Rossi.

Założona w 1992 roku marka posiada 40 firmowych sklepów w Polsce i za granicą od 2019 roku jest własnością CCC. - Nie widzimy przyszłości dla sklepów o charakterze butikowym - powiedział cytowany przez "Business Insider" dyrektor rozwoju spółki Karol Semik. Wyjaśnił też, że sprzedaż internetowa obuwia staje się standardem. - Dziś decyduje klient, a ten chce mieć szeroką ofertę i wybór. Ten format charakteryzuje się także wysokimi kosztami funkcjonowania, a dziś biznes musi patrzeć głównie na to, czy sklep po prostu na siebie zarabia - wyjaśnił.

Więcej o: