Sklepy Carrefour wprowadzą testy na obecność przeciwciał COVID-19

Francuska sieć sklepów Carrefour planuje wprowadzić do sprzedaży testy serologiczne, których zadaniem jest wykrywanie przeciwciał SARS-CoV-2. To kolejna już sieć, po Biedronce, która decyduje się na taki krok.

Posiadająca 900 sklepów w całej Polsce sieć prowadzi analizę rynku. "Obecnie szukamy odpowiednich ofert na rynku. Naszym celem jest zaoferowanie klientom jakościowych, pewnych produktów, posiadających odpowiednie certyfikaty, i jak tylko będzie to możliwe, wprowadzimy je do naszej oferty" - poinformowało portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Carrefour Polska.

Carrefour chce pójść śladem Biedronki

Sieci Carrefour zależy, aby do sprzedaży wypuszczono podobne testy, jakie można nabyć w Biedronce. Od poniedziałku dyskont rozpoczął sprzedaż testów na obecność przeciwciał SARS-CoV-2 produkcji szwajcarskiego laboratorium PRIMA Lab.

Biedronka zapewnia, że test jest bardzo łatwy do samodzielnego wykonania. Potrzebna jest jedynie próba krwi, a czas oczekiwania na wynik wynosi około 10 minut. Jak informuje sprzedawca, PRIMA Lab jest firmą certyfikowaną zgodnie z normami ISO 9001:2015 i ISO 13485:2016, a sam test to certyfikowany wyrób medyczny (certyfikat CE). Jego dokładność wynosi 98,3 proc.

Zobacz wideo Będą dodatkowe restrykcje w całym kraju? Duda: Sytuacja jest zła

Lidl i Kaufland również planują sprzedawać testy

Podobne plany ma Lidl, który również zamierza sprzedawać testy, lecz nie tylko serologiczne, ale także wykrywające obecność koronawirusa SARS-CoV-2 jeszcze w trakcie choroby. - Wsłuchując się w potrzeby naszych klientów, również planujemy wprowadzić testy na COVID-19 do oferty Lidl Polska. Zapraszamy do śledzenia naszej oferty produktów na stronie lidl.pl - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Aleksandra Robaszkiewicz, odpowiedzialna za komunikację Lidl Polska.

Kolejną siecią, która zamierza sprzedawać produkty do diagnostyki COVID-19 jest Kaufland. - W sieci Kaufland z uwagą obserwujemy trendy rynkowe i reagujemy na zmieniające się potrzeby naszych klientów, dlatego też nie wykluczamy wprowadzenia testów na obecność przeciwciał wirusa Sars-Cov-2 do naszej oferty - wyjaśnia Maja Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej Kaufland Polska.

Więcej o: