Sąd wstrzymał decyzję ws. przejęcia Polska Press przez Orlen. Obajtek: Jestem zdumiony

Rzecznik Praw Obywatelskich poinformował, że Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wstrzymał decyzję w sprawie przejęcia Polska Press przez PKN Orlen. Prezes drugiej spółki, Daniel Obajtek, przekazał jednak na Twitterze, że firma nie została o tym poinformowana.

W poniedziałek 12 kwietnia biuro Rzecznika Praw Obywatelskich poinformowało, że Sąd Okręgowy w Warszawie (Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) przychylił się do wniosku urzędu. Chodzi o wstrzymanie decyzji ws. zgody szefa UOKiK na przejęcie grupy Polska Press przez PKN Orlen. Przedmiotem wniosku RPO był m.in. zakaz wykonywania przez państwową spółkę praw udziałowych w Polska Press (Orlen jest właścicielem udziałów medialnej spółki, ale nie może nią zarządzać). 

Rzecznik Praw Obywatelskich dostał tę informację telefonicznie. Decyzja miała zapaść w czwartek 8 kwietnia. Oficjalne pismo z decyzją sądu ma wpłynąć do biura RPO już wkrótce (zostało wysłane pocztą). 

Zobacz wideo Wiceminister Soboń o kupnie Polska Press przez Orlen

Obajtek twierdzi, że Orlen nie został poinformowany o sytuacji

Do powyższych informacji na Twitterze odniósł się Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. 

Nie otrzymaliśmy żadnej informacji z sądu na temat Polska Press. Jestem zdumiony, że to Pan Adam Bodnar ogłasza rzekome postanowienie sądu, powołując się na jakąś rozmowę telefoniczną. Zdziwiłoby nas, gdyby sąd zdecydował się podjąć taką decyzję, nie mając kompletu dokumentów

 - napisał Obajtek.

RPO wciąż czeka też na przekazanie odwołania do sądu za pośrednictwem UOKiK. Urząd ma na to trzy miesiące. 

Orlen przejął Polska Press

Orlen o przejęciu Polska Press informował pod koniec 2020 roku. 5 lutego Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w błyskawicznym tempie wydał zgodę na przejęcie Polska Press przez Orlen. Finalną umowę podpisano na początku marca. Całość transakcji według doniesień miała kosztować Orlen 120 mln zł. 

Grupa wydawnicza Polska Press posiada m.in. 20 dzienników lokalnych i dziesiątki innych tytułów prasowych. Baza użytkowników sięga 17,4 mln osób, na co wpływ ma także około 500 serwisów internetowych

Więcej o: