Oferta publiczna dotyczyła wyłącznie sprzedaży istniejących akcji spółki Pepco. Sprzedano łącznie 92 446 602 akcji, w tym:
Łączna wartość oferty publicznej wynosiła ok. 3,7 mld zł, a kapitalizacja firmy przy cenie 40 zł to 23 mld zł. Jest to tym samy największy w tym roku debiut giełdowy na warszawskim parkiecie.
Andy Bond, dyrektor generalny Pepco Group powiedział, że oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów. - Polska jest naszym krajem macierzystym. Pepco rozpoczęło tutaj swoją działalność. Polska w dalszym ciągu jest naszym największym rynkiem - dodał.
Każda z naszych sieci posiada jasno zdefiniowaną strategię kontynuacji swojego rozwoju. W ramach marki Pepco co roku otwieranych jest ponad 300 sklepów i otwierany nowy kraj sprzedaży. Po sukcesach we Włoszech i w Serbii oraz planowanym na wiosnę tego roku wejściu na rynek w Hiszpanii sieć Pepco będzie miała szansę kierować swój rozwój na kolejne kraje w całej Europie, co pozwoliłoby na osiągnięcie wyższego wzrostu i zapewniło większą skalę działalności. Sieci Poundland i Dealz także weszły już na ścieżkę rozwoju i planujemy otwierać około 100 sklepów rocznie, początkowo głównie w Hiszpanii i Polsce
- powiedział Andy Bond, dyrektor generalny.
Sieć Pepco jest obecna w Polsce od 20 lat, sklepy tej marki funkcjonują też w wielu krajach europejskich (Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry, Słowenia, Litwa). Firma jest częścią południowoafrykańskiego koncernu Pepkor, do którego należy łącznie kilka tysięcy sklepów. Sieć działa w Afryce, Australii, Nowej Zelandii i Europie.
W okresie ostatnich trzech lat obrotowych, do 30 września 2020 r., Grupa Pepco otwierała ponad 300 sklepów rocznie. Biorąc pod uwagę sukces Dealz w Polsce i Hiszpanii, począwszy od roku obrotowego 2021, celem grupy jest otwieranie co najmniej 70 sklepów tej marki rocznie.
Kapitał zakładowy Pepco Group wynosi 5,75 mln euro i dzieli się na 575 mln akcji o wartości nominalnej 0,01 euro każda.