Pepco już na GPW. Za jedną akcję płacono w debiucie 42 zł

O godz. 9.00 akcje Pepco zadebiutowały na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. W ofercie pierwotnej dla inwestorów cena została ustalona na 40 zł. W pierwszym dniu notowań na giełdzie kurs akcji wzrósł do 42 zł.
Zobacz wideo W jaki sposób białoruski myśliwiec mógł zmusić pilotów Ryanaira do lądowania? Wyjaśnia rosyjski ekspert

Oferta publiczna dotyczyła wyłącznie sprzedaży istniejących akcji spółki Pepco. Sprzedano łącznie 92 446 602 akcji, w tym:

  • 77 888 350 dla inwestorów instytucjonalnych;
  • 12 058 252 dla inwestorów instytucjonalnych w ramach opcji dodatkowego przydziału;
  • 2 500 000 dla inwestorów indywidualnych.

Łączna wartość oferty publicznej wynosiła ok. 3,7 mld zł, a kapitalizacja firmy przy cenie 40 zł to 23 mld zł. Jest to tym samy największy w tym roku debiut giełdowy na warszawskim parkiecie. 

"Polska jest naszym krajem macierzystym"

Andy Bond, dyrektor generalny Pepco Group powiedział, że oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów. - Polska jest naszym krajem macierzystym. Pepco rozpoczęło tutaj swoją działalność. Polska w dalszym ciągu jest naszym największym rynkiem - dodał.

Każda z naszych sieci posiada jasno zdefiniowaną strategię kontynuacji swojego rozwoju. W ramach marki Pepco co roku otwieranych jest ponad 300 sklepów i otwierany nowy kraj sprzedaży. Po sukcesach we Włoszech i w Serbii oraz planowanym na wiosnę tego roku wejściu na rynek w Hiszpanii sieć Pepco będzie miała szansę kierować swój rozwój na kolejne kraje w całej Europie, co pozwoliłoby na osiągnięcie wyższego wzrostu i zapewniło większą skalę działalności. Sieci Poundland i Dealz także weszły już na ścieżkę rozwoju i planujemy otwierać około 100 sklepów rocznie, początkowo głównie w Hiszpanii i Polsce

- powiedział Andy Bond, dyrektor generalny.

Sklepy Pepco w Polsce i na świecie

Sieć Pepco jest obecna w Polsce od 20 lat, sklepy tej marki funkcjonują też w wielu krajach europejskich (Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry, Słowenia, Litwa). Firma jest częścią południowoafrykańskiego koncernu Pepkor, do którego należy łącznie kilka tysięcy sklepów. Sieć działa w Afryce, Australii, Nowej Zelandii i Europie.

W okresie ostatnich trzech lat obrotowych, do 30 września 2020 r., Grupa Pepco otwierała ponad 300 sklepów rocznie. Biorąc pod uwagę sukces Dealz w Polsce i Hiszpanii, począwszy od roku obrotowego 2021, celem grupy jest otwieranie co najmniej 70 sklepów tej marki rocznie.

Kapitał zakładowy Pepco Group wynosi 5,75 mln euro i dzieli się na 575 mln akcji o wartości nominalnej 0,01 euro każda.

Więcej o: