Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje o postępach w budowie nowego mostu, który powstaje w ciągu drogi krajowej nr 75 na Dunajcu w Kurowie koło Nowego Sącza. Aktualnie trwają prace przy montażu czujników monitoringu pracy konstrukcji i kabli zasilających. Układane są krawężniki, montowane deski gzymsowe.
Natomiast na dojazdach do obiektu powstają podbudowy pomocnicza i zasadnicza, montowane są schody skarpowe i obrzeża betonowe.
Most na Dunajcu jest mostem typu extradosed, a zatem jest połączeniem konstrukcji wantowej z belkową sprężoną - będzie miał wanty, czyli specjalne liny, ale pylony (trapezoidalne "bramy") będą niższe niż w mostach wantowych. W tym przypadku trzy pylony będą miały po 33,5 metra długości. Mosty typu extradosed są tańsze w wykonaniu od typowych mostów wantowych, ale bardziej efektowne wizualnie niż obiekty belkowe.
Most w Kurowie będzie miał długość 602 metrów i szerokość 17,18 metra. W Polsce do tej pory najdłuższym takim obiektem jest most w Kwidzynie na Wiśle (808,4 m), a następny to most na obwodnicy Ostródy (677 m).
Otwarcie ruchu na nowym moście planowane jest w październiku 2021 r. Pozostałe prace będą ukończone w kwietniu 2022 r. Koszt całej inwestycji to ponad 189 mln złotych.
Budowa mostu rozpoczęła się pod koniec lipca 2019 r. Wykonawcą inwestycji jest polsko-węgierskie konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX z Będzina i Hodut (Hodmezovasarhelyi Utepito) z Węgier.