Linie lotnicze z Belgii zmieniły logo. Problem w tym, że wygląda jak logo Gazeta.pl. Zareagowaliśmy

Brussels Airlines pochwaliły się nowym logiem. To dziewięć czerwonych kropek różnej wielkości rozłożonych na planie kwadratu. Brzmi znajomo?

Tak wygląda zaprezentowane 18 listopada nowe logo Brussels Airlines:

Poniżej natomiast nasze logo - logo portalu Gazeta.pl, którym posługujemy się od sześciu lat. Autorem naszej identyfikacji wizualnej jest White Cat Studio.

Nietrudno zauważyć, że powyższe loga są niemal identyczne. Różnią się jedynie odcieniem czerwonego oraz rozmieszczeniem i wielkością kropek. Łatwo je ze sobą pomylić. Dlatego szybko zareagowaliśmy na rewelacje belgijskich linii lotniczych.

Więcej podobnych informacji przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Porównanie logotypu Gazeta.pl i nowego znaku Brussels Airlines nie pozostawia wątpliwości, że elementy graficzne są niemal identyczne. Analizujemy tę sytuację, skontaktowaliśmy się już z drugą stroną i czekamy na odpowiedź. Mamy nadzieję na szybkie i polubowne rozwiązanie tej sprawy

- informuje biuro prasowe Agory.

Opowiedzieliśmy Brussels Airlines o sobie

"Brussels Airlines zostają na dobre. Dzięki nowej tożsamości marki chcemy zaznaczyć początek nowego rozdziału, który skupia się na doświadczeniu klienta, niezawodności i zrównoważonym rozwoju. Nie możemy się doczekać aż powitamy cię na pokładzie samolotu w naszych nowych barwach. Jedno jest pewne: jesteś w dobrym towarzystwie" - czytamy w jednym z najnowszych postów Brussels Airlines. 

Odpowiedzieliśmy na niego serią komentarzy, w których przywitaliśmy się i opowiedzieliśmy belgijskim liniom lotniczym co nieco o sobie. "Nazywamy się Gazeta.pl, jesteśmy dwudziestoletnim polskim portalem informacyjnym z milionami czytelników. Widzimy, że działacie w samolotach czy coś" - przedstawiliśmy się. Nasze komentarze można przeczytać pod tym postem:

W kolejnych wpisach pochwaliliśmy się pierwszym miejscem w prestiżowym konkursie Global Media Awards organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA wśród marek krajowych w kategorii "Public Relations and Community Service" za działania na rzecz społeczności LGBT+. To właśnie w Gazeta.pl ukazał się w ubiegłym roku serial dokumentalny o "Rodzina+" autorstwa Niny Cieślińskiej o rodzinach jednopłciowych wychowujących w Polsce dzieci.

To także portal Gazeta.pl opublikował poradnik dla mediów o tym, jak pisać o osobach LGBT+. Poradnik napisała dziennikarka portalu Wiktoria Beczek.

Napisaliśmy także o naszym zaangażowaniu na rzecz edukacji oraz rzetelnego informowania o?zmianach klimatycznych. Wraz z naszym partnerem - Koalicją Klimatyczną - Gazeta.pl rozpoczęła akcję "Alarm dla klimatu", którą zainaugurował wspólny apel dr hab. inż. Zbigniewa Karaczuna, współzałożyciela Koalicji Klimatycznej oraz Patryka Strzałkowskiego, redaktora naczelnego serwisu Zielona.Gazeta.pl. 

Trzeci komentarz dotyczył akcja zakupu, wydania ostatniego numeru i zamknięcia "Twojego Weekendu", przeprowadzona przez Gazeta.pl wraz z VMLY&R Poland, MasterCard i BNP Paribas, zdobyła na festiwalu Cannes Lions Grand Prix w kategorii Glass: The Lion for Change i Tytanowego Lwa. Przypomnijmy, że "Twój Weekend" był najdłużej ukazującym się w Polsce magazynem erotycznym, pełnym zdjęć roznegliżowanych kobiet i seksistowskich tekstów. Ostatnie wydanie magazynu wypełniły, w nawiązaniu do oryginalnego układu pisma i nazw rubryk, treści promujące równość praw i szans obu płci.

 

Last but not least - na koniec zaapelowaliśmy o wsparcie naszych przyjaciół ze stowarzyszenia Miłość nie wyklucza, które zajmuje się budowaniem silnej społeczności LGBT+ w Polsce.

Wszystko to pod znakiem naszych dziewięciu czerwonych kropek.  

Więcej o: