Budimex podpisał umowę na budowę mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę, która ma połączyć centrum Warszawy z Pragą-Północ. Konstrukcja ma liczyć 452 metry i będzie to najdłuższa przeprawa dla pieszych i rowerzystów w Polsce oraz jedna z największych tego typu inwestycji w Europie.
Most połączy zmieniające się centrum miasta ze zmieniającą się Pragą. To jeden z naszych najważniejszych priorytetów
- mówił podczas podpisania umowy Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Wartość kontraktu wynosi 120 mln 961 tys. zł brutto. Koniec robót ma nastąpić - według przyjętego dziś harmonogramu - w lutym 2024 roku.
Most ma połączyć brzegi Wisły na wysokości ul. Karowej i ul. Stefana Okrzei. Przebycie trasy kładką ma zająć wówczas sześć minut pieszo lub dwie minuty rowerem. Most pieszo-rowerowy łączyć będzie odnowioną część prawobrzeżnej Warszawy z Bulwarami Wiślanymi. Dla pieszych powstanie ciąg łączący ul. Ząbkowską z Powiślem i dalej Krakowskim Przedmieściem, natomiast dla rowerzystów powstać ma korytarz rowerowy, łączący Pragę i Targówek z Powiślem, Śródmieściem i Wolą.
Dzięki budowie nowego mostu Praga stanie się swego rodzaju przedłużeniem Śródmieścia Warszawy. Inwestorem kontraktu jest stołeczny Zarząd Dróg Miejskich.
Więcej informacji gospodarczych na stronie głównej Gazeta.pl
- Prace budowlane przygotowawcze do budowy rozpoczynamy już w tym tygodniu. Zaczynamy od inwentaryzacji obiektów sąsiadujących z budową oraz od badania dna Wisły w miejscu budowy - mówi Dariusz Demianiuk, dyrektor Rejonu Dywizji Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex, który podpisywał umowę z Prezydentem Miasta Stołecznego Warszawy Rafałem Trzaskowskim.
Jak wyjaśnił Dariusz Demianiuk, konstrukcja mostu będzie stalowa a konstrukcja filarów żelbetowa. - Filary mostu będą konstruowane z poziomu rzeki. Zgodnie z warunkami kontraktowymi zapewnimy ciągły ruch na bulwarach wiślanych, natomiast będzie on ograniczony. Montaż konstrukcji stalowej w częściach skrajnych będzie się odbywać z lądu a część środkowa z jednostek pływających - powiedział.
Konstrukcja będzie miała wbudowane w balustrady oświetlenie LED, zamontowane zostaną także kamery monitoringu. Obiekt będzie w pełni przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami o ograniczonej mobilności. Na moście wydzielone mają zostać również dwie strefy przeznaczone do wypoczynku.