Grupa newonce.media wprowadza opłaty za dostęp do swoich treści. Model subskrypcyjny ruszy w przyszłym tygodniu wraz z uruchomieniem newonce.clubu. Jego członkowie po dokonaniu opłaty będą mieli dostęp do większości tekstów na stronie newonce.sport i newonce.net oraz wszystkich podcastów newonce.radio.
- Słuchacze coraz częściej zgłaszali nam, że są gotowi płacić za nasze materiały, bo tak im się podobają - powiedziała w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Danuta Breguła, która w lipcu dołączyła do newonce.media i nadzoruje rozwój biznesu cyfrowego. Jak tłumaczyła, jednym z czołowych argumentów wprowadzeniem modelu subskrypcyjnego jest to, że posiadanie kolejnego źródła finansowania może ustabilizować działania firmy. - Dzięki temu w mniejszym stopniu jesteśmy uzależnieni od sytuacji na rynku reklamowym oraz sponsorów audycji, którzy w ostatniej chwili mogą wycofać się z patronowania audycji - mówiła.
Breguła przypomniała, że już wiosną bieżącego roku informowano odbiorców o wprowadzeniu płatnego modelu. - Mówimy o tym otwarcie na antenie i w naszych social mediach. Pytaliśmy ich o progi cenowe, które są w stanie zaakceptować. Zależy nam na transparentności wszystkich działań - dodała.
Ile będzie kosztować członkostwo w newonce.club? "25 zł za sam sport, 30 zł za cały pakiet miesięcznie" - powiadomił na Twitterze Michał Trela, dziennikarz newonce.sport. W osobnym wpisie dodał, że "przy rocznej subskrypcji o połowę taniej".
Przeczytaj więcej podobnych informacji na stronie głównej Gazeta.pl
Zarząd Newonce deklaruje, że newonce.club jest jednym z elementów zmian strategicznych w grupie medialnej newonce.media, które mają zagwarantować podwojenie przychodów z całej działalności spółki w przyszłym roku. Tymczasem w 2019 r. spółka zanotowała 6,75 mln zł przychodów, a przy 7,48 mln zł kosztów operacyjnych miała 796,9 tys. zł straty netto.