Warszawskie autobusy miały reklamować Polski Ład od 2 listopada. Pojazdy miały być oklejone napisem: "Miasto stołeczne Warszawa otrzymało 149 000 000 zł. Po prostu inwestujemy w Polskę! Polski Ład" - wynika z projektu, do którego dotarło Radio ZET. Kampanię informacyjną chciał zlecić Bank Gospodarstwa Krajowego, który ma realizować rządowy program.
- W naszym przekonaniu kampania BGK wprowadza w błąd mieszkańców, nie pokazując wszystkich skutków rządowego programu. Sugeruje bowiem, że mieszkańcy zyskali 140 mln zł, podczas gdy z szacunków m.st. Warszawy wynika, iż wprowadzenie tzw. Polskiego Ładu uszczupli budżet stolicy o prawie 1 miliard złotych - tłumaczyła Radiu ZET Monika Beuth-Lutyk, rzecznik urzędu m.st. Warszawy.
Według informacji nieoficjalnych na przeprowadzenie kampanii na nośnikach transportu miejskiego nie zgodził się także Urząd Miasta Łodzi.
Przeczytaj więcej informacji o Polskim Ładzie na stronie głównej Gazeta.pl
Zgodnie z założeniami rządowego Programu Inwestycji Strategicznych, do 97 proc. samorządów trafią ponad 23 mld zł na realizację ponad 4 tys. projektów. Jest on realizowany ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19. A ten fundusz finansowany jest z kolei z obligacji emitowanych przez Bank Gospodarstwa Krajowego.
Dzięki stworzeniu Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 rząd może się zadłużać "ukrywając" ten fakt, bo wydatki Funduszu nie są zaliczane do budżetu - pisał w listopadzie Robert Kędzierski na Next.gazeta.pl.