Kaufland został ukarany przez UOKiK dwoma grzywnami o wartości 137 mln zł. Pierwsza dotyczy nieuczciwego wykorzystywania silniejszej przewagi negocjacyjnej. Za to Kaufland ma zapłacić 124 mln zł. UOKiK nałożył też 13,2 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie warzyw. Firma może się odwołać od decyzji Urzędu.
Poprosiliśmy Kaufland o komentarz do decyzji UOKiK. Zgodnie z informacją z wtorku (4 stycznia), firma do poniedziałku nie otrzymała oficjalnej decyzji od Urzędu.
Do zarzutów przedstawionych przez w/w Urząd będziemy mogli odnieść się po otrzymaniu i analizie wydanych decyzji
- informuje Kaufland.
Więcej informacji z kraju na stronie głównej Gazeta.pl
Od samego początku w obu postępowaniach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta wykazywaliśmy pełną wolę współpracy i chęć wypracowania porozumienia. Jesteśmy przekonani, że nasze działania odpowiadały obowiązującym przepisom, jednak ze względów ostrożnościowych dopasowaliśmy je do uwag podnoszonych przez Urząd
- dodała firma.
Firma w odpowiedzi na nasze pytanie odniosła się jedynie do praktyk związanych z nieprawidłowym oznaczeniem warzyw.
Aby ograniczyć ryzyko błędu w oznaczeniach kraju pochodzenia warzyw i owoców, wdrożyliśmy rozwiązanie, które wykracza poza praktyki przyjęte w branży - elektroniczne etykiety cenowe. Tym samym informacje o cenie i pochodzeniu produktów są regularnie i automatycznie aktualizowane w naszych sklepach
- wyjaśnia Kaufland.
Kontrola, na podstawie której został sformułowany zarzut, wskazała marginalny odsetek niedopatrzeń w kontekście całego szerokiego asortymentu warzyw i owoców dostępnych w sklepach sieci
- podsumowuje sieć sklepów.
Pełną treść oświadczenia możecie przeczytać w galerii zdjęć do tego artykułu.