Ceny prądu rosną nie tylko w Polsce. Z podwyżkami mierzy się cała Europa. Problem narastał od zeszłego roku, gdy zaczęły wzrastać ceny za prawa do emisji CO2. Pod koniec 2021 r. nałożył się na to konflikt o Nord Stream 2. Rosja zaczęła zmniejszać dostawy gazu przez gazociąg jamalski, co wywindowało ceny na Starym Kontynencie.
Niemiecki dostawca energii E.ON podniósł stawki za energię klientom w Wielkiej Brytanii. Podwyżki były dość znaczące, bo aż o 50 proc. Firma wpadła też na nietypowy pomysł marketingowy. Przeszło 30 tys. klientów otrzymało od nich skarpetki, by zapewniły im ciepło w czasie kryzysu energetycznego - pisze Bloomberg.
Skarpetki były reklamowane jako przyjazne środowisku o zmniejszonym śladzie węglowym. Jak się jednak okazało wykonano je z poliestru. To tworzywo sztuczne, które nie jest ekologiczne.
Więcej informacji ze świata na stronie głównej Gazeta.pl
E.ON już przeprosił za swoją niefrasobliwą akcję promocyjną.
Wysyłanie klientom skarpetek to już kolejna zaskakująca akcja związana z podwyżkami cen za prąd. W ubiegłym tygodniu spółka SSE Energy Services, należąca do Ovo Energy, trzeciego największego dostawcy energii w Wielkiej Brytanii, wysyłała swoim klientom poradnik, w jaki sposób prosto i skutecznie ogrzać się podczas zimy. W poradniku możemy znaleźć takie porady jak jedzenie owsianki, przytulanie się do zwierząt czy jedzenie imbiru. Radzono również aktywizację w domu, m.in. urządzanie konkursów hula-hop z dziećmi lub sprzątanie.