Przedsiębiorcy mogą od 9 marca składać wnioski online o rejestrację w rządowym programie dofinansowania zakupu odbiornika cyfrowego. Wniosek można złożyć na platformie gov.pl. Tylko zarejestrowane w ten sposób punkty sprzedaży będą mogły przyjmować i realizować bony od klientów.
Rejestracja skierowana jest do przedsiębiorców, którzy prowadzą sprzedaż urządzeń tj. dekoderów i telewizorów przystosowanych do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej w nowym standardzie DVB-T2/HEVC. Do programu można przystąpić, jeśli:
"Program dofinansowania ma na celu wsparcie gospodarstw domowych w wymianie sprzętu na taki, który umożliwi im odbiór telewizji w nowym, lepszym standardzie DVB-T2/HEVC. Realizacja przyznanych świadczeń w programie dofinansowania będzie możliwa wyłącznie w sklepach internetowych i stacjonarnych przedsiębiorców, którzy zarejestrują się i przystąpią do programu" - czytamy w rządowym komunikacie.
Więcej informacji o standardzie DVB-T2 przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej z 2017 r., państwa członkowskie zobowiązały się do udostępnienia pasma 700 MHz na potrzeby usług szerokopasmowych do 30 czerwca 2020 r. lub w uzasadnionych przypadkach najpóźniej do 30 czerwca 2022 r.
Przejście na nowy standard DVB-T2 w Polsce zostało zaplanowane na II kwartał 2022 r. Zgodnie z harmonogramem nakreślonym przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, wprowadzenie nowego standardu podzielono na cztery etapy: