Polacy mają coraz więcej powodów, by narzekać na natarczywych telemarketerów. Automatyczne boty wybierają bowiem numery telefonów na potęgę, by zaoferować różnego rodzaju towary i usługi.
Wiele wskazuje na to, że natarczywe telefony zleceniodawcom "Klary Sobieraj" - bo tak przedstawia się jeden z automatów dzwoniących masowo do Polaków - ujdą na sucho Jak czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej" z 5 mln zł, które w ramach kar nałożono na telemarketerów w latach 2017-2021, do Skarbu Państwa wpłynęło 500 zł.
"W Polsce mamy trzy urzędy, które w teorii powinny zajmować się natrętnymi telemarketerami. To Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urząd Ochrony Danych Osobowych i Urząd Komunikacji Elektronicznej. W praktyce przerzucają się odpowiedzialnością i niespieszno im do karania natrętnych telekomunikacyjnych" - podsumowuje "DGP".
Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina
Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ubiegłym roku do UOKiK trafiło ponad 120 skarg związanych z fotowoltaiką. Najczęściej dotyczyły obciążania klientów wysokimi kosztami przy odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa oraz braku w umowie terminu jej wykonania lub niewywiązywania się z niego. Konsumenci zgłaszali także możliwość wprowadzenia w błąd co do ostatecznych kosztów wykonania instalacji oraz stosowania klauzul abuzywnych. Problemem jest również natrętny marketing telefoniczny przy użyciu botów.
UOKiK poinformował też, że w przypadku firmy Euro CallCenter zajmującej się telemarketingiem w zakresie fotowoltaiki, Prezes UOKiK zawiadomił Prokuraturę i Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych o tym, że może dochodzić do niedopuszczalnego przetwarzania danych osobowych konsumentów.
Najnowsze informacje z Ukrainy po ukraińsku w naszym serwisie ukrayina.pl