PKP zrobiło takie promocje, że padły im serwery. Bilety nawet dwukrotnie tańsze

PKP Intercity zmodyfikowało swoją ofertę promocyjną. Ceny biletów z rabatem na tych samych trasach są nawet dwukrotnie tańsze niż wcześniej. Popyt na bilety był tak duży, że w czwartek strona przewoźnika przestała działać.

Poprzednia oferta promocyjna pozwalała kupić bilety taniej, gdy zdecydowaliśmy się na zakup z wyprzedzeniem. PKP Intercity odeszło jednak od tego na rzecz systemu, który wylicza cenę biletu na podstawie prognozowanej frekwencji, tras przejazdu czy godzin odjazdu.

Zobacz wideo Czy Polacy są zadowoleni z PKP?

Nowe promocje w PKP Intercity

Nowe bilety w cenach promocyjnych od lata 2021 roku obowiązywały na trasach połączeń ekspresowych. Obecnie ofertę ujednolicono i na wszystkich połączeniach wygląda ona tak samo. Promocje obowiązują zarówno w I, jak i II klasie.

Więcej informacji z kraju na stronie głównej Gazeta.pl 

Bilety na połączenia IC i TLK będą podzielone teraz według pięciu poziomów promocji, a nie trzech, jak do tej pory:

  • Super Promo,
  • Promo Plus,
  • Promo 45 (bilety tańsze o 45 proc. od ceny bazowej),
  • Promo 30 (tańsze o 30 proc.),
  • Promo 15 (tańsze o 15 proc.).

Jak informuje PKP, tak skonstruowana oferta pozwala na spore oszczędności. Na najpopularniejszych trasach np. z Warszawy do Krakowa, Trójmiasta, Katowic czy Poznania, ceny będą się zaczynać od 19 zł. To dwa razy mniej niż przy poprzedniej ofercie. Do Łodzi, Lublina czy Białegostoku ze stolicy będzie można pojechać nawet za 14 zł. 

PKP chce oferować tańsze przejazdy pociągami

Zmianę zainicjowały m.in. badania przewoźnika, z których wynika, że coraz częściej decydujemy się na spontaniczne podróże

Zadaniem proponowanych przez nas promocji jest zaoferowanie pasażerom realnej korzyści, która zachęci ich do wyboru pociągu zamiast innego środka transportu. W tym przypadku to podróż w jak najlepszej cenie. Nowa oferta Promo tworzy jednolity, ogólnodostępny system promocji dla pasażerów wszystkich pociągów PKP Intercity. Daje również duży wachlarz możliwości przy wyborze połączenia - czasami wystarczy wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet. Tego typu rozwiązania są powszechne na zachodzie Europy.

- tłumaczy Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.

Ceny biletów okazały się na tyle atrakcyjne, że w czwartek, w dniu wprowadzenia nowej oferty, systemy zakupu biletów nie wytrzymały. Strona wróciła już jednak do działania. PKP w czasie awarii zachęcało do korzystania z innych form zakupu biletów np. na bilkom.pl. Bilety w promocji mają być bowiem dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, również u konduktora. 

Więcej o: