Lidl wprowadza w życie nowy pomysły w swoich sklepach, pisze Sebastian Rennack, ekspert do spraw handlu z "Lebensmittel Zeitung". Swoje analizy zamieszcza na LinkedIn, gdzie opublikował również zdjęcia.
Automaty z kawą "Lidl to go" stoją w niektórych sklepach sieci już od wielu lat. W galerii handlowej Avenida w Poznaniu obok automatów postawiono lodówkę z jedzeniem, obok stoi również półka z ciastkami. Z kolei w Łodzi zainstalowano kącik kawowy tuż przy wejściu, obok sekcji z pieczywem.
Więcej informacji z kraju i ze świata na stronie głównej Gazeta.pl
Wiele jednak wskazuje na to, że sieć będzie rozwijała "kawowy pomysł". W kasach samoobsługowych pojawiła się nowa kategoria - kawa. Opcja ta jest dostępna nawet w Lidlach, które nie sprzedają kawy. "To jasny sygnał, że Lidl mocno pracuje nad nowym konceptem" - pisze Rennack.
Lidl wprowadził kawę do kas samoobłsugowych fot. Sebastian Rennack LinkedIn
Ekspert dodaje, że Lidl przearanżował sekcje z pieczywem tak, by bardziej wyeksponować słodkie przekąski. W marcu natomiast Schwarz Group, właściciel Lidla i Kauflandu, uruchomił własną palarnię kawy, która jest w stanie przetworzyć nawet 50 tys. ton ziaren rocznie.
Sebastian Rennack zwrócił też uwagę na lodówki z zimnymi napojami. "Lidl zrobił kolejny krok ku wygodzie" - zauważa ekspert. W ramach letniego wystroju ustawiono 5-metrowe półki ze schłodzonymi napojami, które są dobrze widoczne. Z prawej strony znajdziemy nowe promocje, a z lewej umieszczono starsze, które obowiązują do wyczerpania zapasów.
Analityk zwraca uwagę, że większość sklepów starsze produkty umieszcza na standardowych półkach z tyłu sklepu.
Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina.