Lidl stawia na kawę. Oferta może pojawić się we wszystkich sklepach

Lidl szykuje się do zmian w swoich sklepach, by przyciągnąć więcej klientów. Sebastian Rennack, ekspert do spraw handlu informuje, że sieć najpewniej będzie rozwijać ofertę sprzedaży kawy. Zmiany mają objąć również zimne napoje.

Lidl wprowadza w życie nowy pomysły w swoich sklepach, pisze Sebastian Rennack, ekspert do spraw handlu z "Lebensmittel Zeitung". Swoje analizy zamieszcza na LinkedIn, gdzie opublikował również zdjęcia. 

Zobacz wideo Zakupy w 100 sekund? Blicharski: Wiele firm chce wydłużać ten czas, my staramy się go ograniczyć

Lidl stawia na kawowe kąciki

Automaty z kawą "Lidl to go" stoją w niektórych sklepach sieci już od wielu lat. W galerii handlowej Avenida w Poznaniu obok automatów postawiono lodówkę z jedzeniem, obok stoi również półka z ciastkami. Z kolei w Łodzi zainstalowano kącik kawowy tuż przy wejściu, obok sekcji z pieczywem. 

Więcej informacji z kraju i ze świata na stronie głównej Gazeta.pl 

Wiele jednak wskazuje na to, że sieć będzie rozwijała "kawowy pomysł". W kasach samoobsługowych pojawiła się nowa kategoria - kawa. Opcja ta jest dostępna nawet w Lidlach, które nie sprzedają kawy. "To jasny sygnał, że Lidl mocno pracuje nad nowym konceptem" - pisze Rennack. 

Lidl wprowadził kawę do kas samoobłsugowychLidl wprowadził kawę do kas samoobłsugowych fot. Sebastian Rennack LinkedIn

Ekspert dodaje, że Lidl przearanżował sekcje z pieczywem tak, by bardziej wyeksponować słodkie przekąski. W marcu natomiast Schwarz Group, właściciel Lidla i Kauflandu, uruchomił własną palarnię kawy, która jest w stanie przetworzyć nawet 50 tys. ton ziaren rocznie. 

Lidl zmienia też układ zimnych napojów

Sebastian Rennack zwrócił też uwagę na lodówki z zimnymi napojami. "Lidl zrobił kolejny krok ku wygodzie" - zauważa ekspert. W ramach letniego wystroju ustawiono 5-metrowe półki ze schłodzonymi napojami, które są dobrze widoczne. Z prawej strony znajdziemy nowe promocje, a z lewej umieszczono starsze, które obowiązują do wyczerpania zapasów. 

Analityk zwraca uwagę, że większość sklepów starsze produkty umieszcza na standardowych półkach z tyłu sklepu. 

Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina.

Więcej o: