Szef KRRiT wszczął postępowanie ws. ukarania TOK FM. Ale nie wyjaśnia, za co

Szef KRRiT Maciej Świrski chce ukarać radio TOK FM. Jak wynika z komunikatu rady, Świrski zarzuca stacji naruszenie jednego z przepisów ustawy o radiofonii i telewizji. Jednocześnie nie wyjaśnia, co konkretnie jest powodem wszczęcia postępowania.

"Przewodniczący KRRiT Maciej Świrski wszczął postępowanie z urzędu o ukaranie nadawcy programu TOK FM – Pierwsze Radio Informacyjne, w związku z naruszeniem art. 18 ust.1 ustawy o radiofonii i telewizji" - przekazała w piątek w lakonicznym komunikacie Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Z owego przepisy wynika, że "audycje lub inne przekazy nie mogą propagować działań sprzecznych z prawem, z polską racją stanu oraz postaw i poglądów sprzecznych z moralnością i dobrem społecznym, w szczególności nie mogą zawierać treści nawołujących do nienawiści lub dyskryminujących ze względu na rasę, niepełnosprawność, płeć, wyznanie lub narodowość".

W komunikacie KRRiT nie wyjaśniono, jaki jest powód wszczęcia postępowania.

Więcej treści znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl >>>

Radio TOK FM, podobnie jak portal Gazeta.pl, to medium należące do spółki Agora.

"Do spółki Inforadio wpłynęło pismo z KRRiT, datowane na 2.2.2023 r., z zawiadomieniem o wszczęciu postępowania Przewodniczącego KRRiT Macieja Świrskiego w sprawie treści wyemitowanych na antenie Radia TOK FM. Zespół nadawcy ma 7 dni na zapoznanie się z aktami postępowania i złożenie oświadczenia - na pewno skorzystamy z tej możliwości i wkrótce przedstawimy swoje stanowisko w tej sprawie" - komentuje biuro prasowe Agory. 

Zobacz wideo Więźniowie CIA torturowani w Polsce? „Prawdopodobnie popełniliśmy błąd. Bush mógł zostać zmanipulowany" [fragment podcastu „Kwaśniewski Story"]

KRRiT wszczyna postępowanie ws. TOK FM

"Presserwis" podał nieoficjalnie, że sprawa ma związek z wydaniem programu "Pierwsze śniadanie" z dn. 7 czerwca 2022 r.

Prowadzący Piotr Maślak, odnosząc się do podręcznika do przedmiotu "Historia i Teraźniejszość" napisanego przez prof. Wojciecha Roszkowskiego, stwierdził: "Czyta się to jak podręcznik - przepraszam za to porównanie - dla Hitlerjugend chwilami, nie wszędzie".

Skargę w tej sprawie złożył wówczas wydawca podręcznika.

Na podstawie podobnych przepisów (art. 18 ust. 1 i 3 ustawy o radiofonii i telewizji) w grudniu przewodniczący KRRiT Maciej Świrski wszczął postępowanie w sprawie ukarania nadawcy telewizji TVN.

Ta sprawa ma z kolei związek z reportażem "Siła kłamstwa" Piotra Świerczka, który dotyczy prac podkomisji smoleńskiej. Skargę do KRRiT złożył były szef MON, przewodniczący podkomisji Antoni Macierewicz.

"Postępowanie jest w toku. Dlatego też nie udzielamy informacji o czynnościach podejmowanych w ramach tego postępowania" - przekazała portalowi Gazeta.pl we wtorek rzeczniczka KRRiT Teresa Brykczyńska.

Czekamy na oficjalny komentarz Agory i radia TOK FM.

Więcej o: