Przychody Biedronki w pierwszym kwartale 2023 r. wzrosły w krajowej walucie o 28,3 proc. rok do roku, a sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 24,5 proc. Z kolei przychody w euro wzrosły o 26 proc. do 4,8 mld euro. Zysk EBITDA wyniósł 390 mln euro (wzrost o 22,7 proc. r/r w euro), natomiast marża spadła do 8,1 proc.
Biedronka otworzyła w pierwszym kwartale br. 17 sklepów i przebudowała 76 kolejnych. Na koniec marca sieć miała 3404 sklepy (na koniec marca 2022 r. było to 3261 sklepów). Nakłady inwestycyjne Jeronimo Martins w pierwszym kwartale wyniosły 206 mln euro, wobec 99 mln euro przed rokiem. "Inflacja żywności pozostaje wysoka w naszych trzech regionach geograficznych i wywiera presję na zaufanie konsumentów oraz siłę nabywczą gospodarstw domowych. Nasza determinacja do inwestowania w cenę ma zatem kluczowe znaczenie dla wzmocnienia naszej pozycji rynkowej" - podkreśla Pedro Soares Dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins, cytowany w raporcie.
"Pomimo słabszego popytu konsumpcyjnego, zwłaszcza w Kolumbii, jego kształtowanie się do końca 2023 r. będzie odzwierciedlać ceny żywności, energii i paliw oraz kształtowanie się stóp procentowych. Pozostajemy zobowiązani do bycia siłą antyinflacyjną poprzez absorbowanie części presji wzrostu cen wywieranej na konsumentów. Jednocześnie będziemy pracować nad realizacją naszej długoterminowej wizji poprzez realizację naszego programu inwestycyjnego" - podkreślił prezes grupy.
Jeronimo Martins pokazało również wyniki swojej sieci drogerii Hebe. Jej sprzedaż zwiększyła się o 29,5 proc. rok do roku - do 93 mln euro (sprzedaż w złotych wzrosła o 31,9 proc.). Sprzedaż porównywalna (LfL) sieci Hebe wzrosła o 22,6 proc., zysk EBITDA wzrósł o 25,6 proc., a marża spadła do 5,1 proc. (o 0,1 proc. rok do roku).