Łódzka firma Redan, właściciel popularnych marek odzieżowych "Top Secret" i "DryWash", zamierza pozbyć się swoich znaków towarowych na rzecz Monnari. To inna znana firma odzieżowa z tego miasta.
Skąd ta decyzja? Redan planuje zmienić swój model biznesowy i skoncentrować się na usługach logistycznych dla e-commerce. Wartość transakcji, jak wynika z listu intencyjnego, wyniesie 8 mln zł netto. Monna Nice, spółka zależna Monnari Trade, która formalnie ma być stroną umowy, zapłaci połowę EBITDA wygenerowanej przez markę "Top Secret" w drugim i trzecim roku po transakcji. Ponadto spółka Sonasino sprzeda udziały w Top Secret Fashion Story (TSFS) i 17 spółkach sklepowych za dodatkową kwotę 990 tys. zł na rzecz Monna Nice.
Warto podkreślić, że Redan prawa do znaków "Top Secret" i "DryWash" nabył zaledwie w październiku ubiegłego roku za kwotę ponad 14 mln zł. Na sprzedaży spółka jednak nie straci, bo niższą cenę zrekompensuje równoległa transakcja wykupienia obligacji.
Po przejęciu marek Redan będzie mógł wyprzedawać swoje towary poprzez sklepy "Top Secret", e-commerce topsecret.pl oraz hurtowo. Redan będzie również odpowiedzialny za logistykę biznesu marki "Top Secret" oraz e-commerce Monnari.
Po zakończeniu wyprzedaży towarów głównym celem Redanu będzie świadczenie usług logistycznych na zlecenie. Firma planuje skupić się na logistyce kontraktowej, wykorzystując posiadane zasoby, takie jak powierzchnie magazynowe, aby osiągnąć stabilną rentowność. Środki pozyskane z transakcji zostaną przeznaczone na spłatę kredytów i odkupienie obligacji. Prezes Redanu, Bogusz Kruszyński, wyjaśnia, że modyfikacja modelu działalności pozwoli na spłacenie zadłużenia jego firmy.
Kłopoty Redanu mają częściowo związek z upadłością TXM, firmy, której Redan był współwłaścicielem. Sieć, która jeszcze kilka lat temu prowadziła w Polsce kilkaset sklepów, upadła na początku bieżącego roku.