Zmiany w sklepach sieci Lidl w całej Polsce. Przyjrzyjcie się cenom

Lidl zakończył testy w 200 sklepach w Polsce i wprowadza duże zmiany we wszystkich swoich placówkach w naszym kraju. Aby zobaczyć, co się zmieniło, wystarczy spojrzeć na sposób prezentacji ceny przy produktach.

Inna cena masła we Wrocławiu i Warszawie? Lidl wprowadził system, dzięki któremu we wszystkich sklepach tej sieci za produkty będzie można płacić dokładnie tyle samo. Umożliwiają to elektroniczne cenniki, które zastąpiły papierowe etykiety. "Wyświetlacze są bezpośrednio połączone z systemem zarządzania towarami, dlatego wszystkie zmiany cen oraz informacji o produkcie są automatycznie przenoszone na e-cenówki, niemal w czasie rzeczywistym" - wyjaśnia Lidl w komunikacie.  

Zobacz wideo Niemcy "chorym człowiekiem Europy"?

Lidl wprowadza elektroniczne cenniki

Ta zmiana może być praktycznie niezauważalna gołym okiem. Elektronicznie cenniki są bardzo podobne do klasycznych ramek, w których dotychczas umieszczone były kartki z cenami. Opisy produktów dzięki dużym cyfrom i literom będą dobrze widoczne i  klienci nie powinni mieć problemów z ich odczytaniem. E-cenówki znajdziemy wszędzie - przy dziale z warzywami, przy lodówkach, kasach czy w koszach.  

Nowość ma wiele plusów. Pracownicy Lidla zaoszczędzą czas na zmianę cenników, nie będzie dochodzić do problemów z innymi cenami w różnych rejonach Polski, firma zaoszczędzi na drukowaniu i wysyłce etykiet oraz oszczędzi tusz, energię oraz papier. Lidl poinformował, że to rozwiązanie pozwoli zmniejszyć zużycie papieru nawet 133 tony rocznie.

Detalista ogłosił, że od tego tygodnia tzw. system elektronicznych oznaczeń cenowych (ang. Electronic Shelf Labeling) działa już we wszystkich sklepach. Wcześniej system testowano w około 200 sklepach, głównie w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. 

Więcej o: