Kolejna fala ataków phishingowych. Jesteś klientem ING Banku Śląskiego? Lepiej uważaj na te e-maile

Daniel Maikowski
Cyberprzestępcy nie próżnują. Po atakach na klientów mBanku i BZ WBK, przyszedł czas na ING Bank Śląski. Jeśli posiadasz konto w tym banku, to uważaj na e-maile, które otrzymujesz.

Phishing, czyli wyłudzanie danych osobowych i haseł logowania do usług, to jedno z najczęściej spotykanych zagrożeń w internecie. Jest on szczególnie niebezpieczny dla klientów banków. W tym wypadku, oprócz danych, możemy stracić duże pieniądze.

Całkiem niedawno pisaliśmy o zuchwałej akcji phishingowej wymierzonej w klientów mBanku. Tydzień temu informowaliśmy z kolei o ataku na BZ WBK, w wyniku którego z kont klientów banku zniknęło kilkaset tysięcy złotych.

Tym razem cyberprzestępcy upatrzyli sobie nową ofiarę. Jak donosi serwis, Bankier.pl, w weekend skrzynki e-mail polskich internautów zostały zasypane wiadomościami, które rzekomo pochodziły z ING Banku Śląskiego. Sam bank potwierdza, że padł ofiarą zmasowanego ataku phishingowego.

Schemat działania przestępców jest  identyczny, jak w przypadku poprzednich ataków. Potencjalna ofiara otrzymuje e-maila o alarmującym tytule „Blokada rachunku ING”. W jego treści znajduje się informacja o nieautoryzowanym dostępie do konta bankowego wraz z prośbą o odblokowanie rachunku przez zalogowanie się na swoje konto.

Po kliknięciu w znajdujący się w e-mailu link, klienci są przenoszeni na spreparowany przez przestępców serwis bankowy, gdzie są proszeni o podanie szczegółowych danych logowania. Jeśli to zrobią, przestępcy uzyskają dostęp do ich rachunku.

ING Bank Śląski na swojej stronie internetowej opublikował już ostrzeżenie:

Prosimy uważać na strony internetowe wyłudzające dane logowania do bankowości internetowej ING BankOnLine. Możesz otrzymać e-mail od osoby podszywającej się pod ING Bank Śląski z linkiem do strony podobnej do prawdziwej strony ING Banku Śląskiego. Fałszywa strona zachęca do podanie pełnego hasła do systemu ING BankOnLine jak i numeru Pesel i w ten sposób otrzymuje dostęp do Twojego konta

- czytamy na w komunikacie

ING Bank ŚląskiING Bank Śląski ING Bank Śląski

Jak nie dać się złapać?

Przede wszystkim należy pamiętać, że w komunikacji elektronicznej z klientem, bank nigdy nie prosi nas o podanie danych osobowych i haseł logowania do rachunku. Jeśli otrzymamy takiego e-maila, to możemy być pewni, że pochodzi on od oszustwa.

Co w sytuacji, gdy, przez nieuwagę, daliśmy się złowić w sidła phishingu? Należy natychmiast skontaktować się z bankiem i zażądać blokady rachunku. Jeśli zareagujemy szybko, istnieje duża szansa, że uprzedzimy działania przestępców.

6 przykładów najczęstszych oszustw na Facebooku

"Odblokuj nowy wygląd Facebooka" i... płać! Fot. Internet

 

Więcej o: