Część użytkowników Google widzi już nowy, testowy sposób wyświetlania wyników wyszukiwania. Zgodny ze standardem Material Design, według którego zaprojektowano Androida.
Nowe (po lewej) wyniki wyświetlania Google Fot. Google/The Verge
Przeczytaj też: Ile Google wie na twój temat? Sprawdź!
Jak wynika ze zrzutów ekranu opublikowanych przez The Verge zmiany nie są diametralne, ale można je zauważyć. Nieznacznie zmieniają się kolory, proporcje i ułożenie poszczególnych elementów. Przede wszystkim niebieski kolor linków jest wyraźnie ciemniejszy (ale nie czarny, jak wynikało z wcześniej publikowanych przecieków). Znika też podświetlenie kategorii "Wszystko", "Grafiki", "Wiadomości", etc. Ikonka lupy, potwierdzająca wyszukiwanie, zmienia się z niebieską na białą. Znika też informacja o ilości odnalezionych wyników (np. 254 tys. w 0,012 sekundy).
Inna istotna zmiana to wydzielenie poszczególnych wyników wyszukiwania do delikatnie odróżniających się od tła ramek.
Nowy wygląd Google Fot. za Spidersweb
Google nieco bardziej "ukrywa" wyniki Knowledge Graph. Do tej pory wyświetlały się jako wyraźna, odcięta treść np. z prawej strony ekranu. W nowym układzie Knowledge Graph trafi w to samo miejsce, w którym widzimy reklamy.
Material Design w wynikach wyszukiwania Fot. Twitter
Z naszych ustaleń wynika, że Google testuje jednocześnie wiele różnych wariantów. Nie wiadomo więc który z nich zyska największą aprobatę testerów i kiedy trafi do przeglądarki. Możemy mieć jednak pewność, że wkrótce sposób wyświetlania wyników Google wyraźnie się zmieni.