Spadek sprzedaży PC Fot. Gartner
Czytaj też: To już ostateczny koniec smartfonów Lumia.
W trzecim kwartale bieżącego roku sprzedaż komputerów osobistych znów spadła. W porównaniu z zeszłym rokiem jest mniejsza o 5,7 proc. Spadek utrzymuje się od ośmiu kwartałów. Według Gartnera dzieje się tak nie bez przyczyny.
Komputery osobiste przestały być priorytetem dla większości konsumentów. Nie czują potrzeby zmiany tego urządzenia, bo niezbyt często z niego korzystają.
- wyjaśnia Mikako Kitagawa, główny analityk Gatnera. I dodaje, że możemy być świadkami sytuacji bez precedensu.
Być może niektórzy użytkownicy już nigdy nie zdecydują się na wymianę komputera.
Z analiz Gartnera wynika, że globalnie wszyscy producenci albo niewiele zyskują (HP, Lenovo, Dell w górę o ok. 2,5 procent), albo niebywale tracą. Spadek najbardziej dotknął Apple (spadek o 13,4 procent) i Acera (spadek o 14 procent). Gorzej wiedzie się też mniej znanym markom, które straciły 16 procent rynku.
Znamienne jest przetasowanie na rynku amerykańskim. Tu widać wyraźny wzrost Lenovo (wyniki lepsze o 15 procent) i zaskakującą stratę Apple. Komputery stacjonarne Apple kupiło o 10 procent mniej konsumentów.
Od XYZ po Mazovię - polskie komputery przed upadkiem Żelaznej kurtyny
K-202 K-202
Źródło: Business Wire