Apple rzuca wyzwanie Netfliksowi i HBO. Chce własnych seriali. Kusi producentów z Hollywood

Daniel Maikowski
Netflix i HBO będą mieć godnego rywala? Firma z Cupertino poważnie zastanawia się nad wejściem na rynek telewizyjnej rozrywki.

O tym, że Apple nie jest już jedynie firmą produkującą elektronikę użytkową wiemy od dawna. Z roku na rok, firma z Cupertino coraz mocniej stawia na rozwój swoich usług (Apple Music, iTunes,, Apple Pay czy Apple Care), a dział "Services" coraz mocniej odciska swoje piętno na kwartalnych raportach finansowych spółki.

Wyniki finansowe Apple (Q4 2016)Wyniki finansowe Apple (Q4 2016) fot. Apple

Wystarczy wspomnieć, że w czwartym kwartale 2016 roku usługi wygenerowały dla Apple 6,5 mld dol. przychodu (wzrost o 24 proc. r/r/). Dział "Services" zarabia dziś więc więcej niż Maki (5,7 mld dol. przychodu w Q4) oraz iPady (4,2 mld dol).

Apple stawia na seriale

Nie dziwi więc fakt, że Apple chce wycisnąć ze swoich usług jeszcze więcej. A środkiem do tego celu ma być m.in. produkcja seriali telewizyjnych. Nie, firma z Cupertino nie planuje uruchomienia konkurencyjnego dla Netfliksa i HBO GO serwisu VOD.

Zamiast tego Apple chce udostępniać swoje seriale w usłudze Apple Music. Tak przynajmniej wynika z informacji, do których dotarł dziennik "The Wall Street Journal".

Gazeta powołuje się na doniesienia anonimowego źródła, które podkreśla, że Apple zaproponował współpracę kilku hollywoodzkim producentom. Chodzi o wysokiej jakości seriale telewizyjne, które mogłyby stanąć w szranki z największymi hitami Netfliksa i HBO, takimi jak "Westworld", "Stranger Things" czy "Gra o tron".

Co ciekawe, Hollywood miało pozytywnie zareagować na propozycje Apple. Dlaczego? Producenci narzekają podobno na współpracę z serwisem Reeda Hastingsa, który odmawia dzielenia się danymi demograficznymi na temat swoich użytkowników. Pod tym względem Apple miałby być zdecydowanie "lepszym" partnerem biznesowym.

Warto dodać, że to nie byłaby pierwsza przygoda Apple z produkcją wideo. Całkiem niedawno Apple kupił prawa do 30-minutowych odcinków programu Carpool Karaoke, w którym James Corden podróżuje z celebrytami, nucąc i śpiewając znane przeboje.

Firma z Cupertino była również zaangażowana w produkcję pół-autobiograficznego serialu dokumentarnego "Vital Signs", opowiadającego historię Dr. Dre. Produkcja zadebiutuje na Apple Music jeszcze w tym roku.

Apple TVApple TV Apple

Apple chce kinowych hitów

Kilka tygodni temu agencja Bloomberg poinformował o innych negocjacjach, które Apple ma prowadzić z największymi studiami filmowymi Hollywood.

Firma z Cupertino chciałaby ponoć, aby filmy produkowane przez takie koncerny jak 21st Century Fox, Time Warner, Warner Bros czy Universal Pictures, trafiały do wypożyczalni iTunes zaledwie dwa tygodnie po swojej kinowej premierze. Wczesne wypożyczenie filmu miałoby być dość drogie i kosztowałoby od 25 do 50 dolarów.

Więcej o: