Masz darmowego Spotify? Poza banerami reklamowymi możesz dostawać do posłuchania piosenki sponsorowane

Wszystko wskazuje na to, że popularny serwis streamingowy testuje właśnie funkcję umożliwiającą wytwórniom muzycznym promowanie singli wybranych artystów i to bezpośrednio w playlistach użytkowników.

Spotify chce jeszcze skuteczniej monetyzować użytkowników korzystających z darmowej wersji usługi streamingowej. Poza banerami oraz przerywnikami audio testuje właśnie nowy model reklamowy, w myśl którego wytwórnie muzyczne będą płacić za umieszczanie singli artystów ze swojego katalogu bezpośrednio w playlistach.

Oczywiście utwory gatunkowo mają być dopasowane do ich zawartości, dzięki czemu użytkownicy ostatecznie mogą nawet nie zauważyć, że 'wklejka' jest elementem reklamowym. Na obecnym etapie jeszcze nie wiadomo kiedy funkcja zostanie ostatecznie wdrożona. Dużo będzie zależeć od wyniku aktualnie prowadzonych testów.

Co ciekawe, sponsorowane piosenki w Spotify można bardzo łatwo wyłączyć z poziomu ustawień aplikacji. Być może przedstawiciele serwisu chcą sprawdzić, jak bardzo nowy model reklamowy będzie uciążliwy dla klientów. Użytkownicy korzystający ze Spotify w tradycyjnym modelu płatnych subskrypcji nie mają się czego obawiać. Nie zobaczą sponsorowanych piosenek na swoich playlistach.

Czytaj też: Spotify ma już 50 mln płacących użytkowników. Apple może jedynie pomarzyć o takim wyniku