Według wiadomości rozesłanych kilka dni temu do użytkowników usługi, zmiany w regulaminie HBO GO mają obowiązywać od 20 maja. Wynika z nich, że platforma wprowadza je w celu ograniczenia nadużyć związanych z korzystaniem z darmowego okresu próbnego usługi.
Zmiany w regulaminie HBO Go fot. zrzut ekranowy
Podobnie jak w przypadku innych serwisów opartych na modelu subskrypcyjnym, część internautów decyduje się przedłużać darmowy okres próbny za pomocą nowych kont wykorzystujących wirtualne karty płatnicze (są one dostępne między innymi w aplikacji Revolut). W sieci można znaleźć oferty sprzedaży takich kont w cenie o wiele niższej, od naliczanego przez daną platformę miesięcznego abonamentu.
Zmiany w treści regulaminu HBO GO mają za zadanie ograniczyć wspomniany wyżej proceder. W pkt. 2.5 nowego regulaminu czytamy:
Użytkownik jest uprawniony do skorzystania z jednego Okresu próbnego w okresie kolejnych 12 miesięcy. Weryfikacja Użytkownika w celu zapobieżenia nadużyciom Okresu próbnego może nastąpić na podstawie danych podanych przez Użytkownika, w tym m.in. na podstawie przypisanego do konta adresu e-mailowego, metody płatności lub numeru identyfikacyjnego urządzenia. W przypadku podejrzenia nadużycia Okresu próbnego HBO może zastosować natychmiastowe środki w celu uniemożliwienia dalszego nadużycia, włączając w to wypowiedzenie Umowy
Jeszcze do niedawna HBO GO było dostępne wyłącznie u operatorów komórkowych oraz kablowych. Sytuacja zmieniła się pod koniec marca - od tamtej pory każdy użytkownik może skorzystać z usługi, a miesięczny abonament został ustalony na kwotę 29,90 zł. Oczywiście jest też wspomniany wcześniej 30-dniowy darmowy okres próbny.
Czytaj też: Wreszcie! HBO GO dostępne bez umowy z operatorem. Pierwszy miesiąc zupełnie za darmo
Przedłużanie okresu próbnego z wykorzystaniem nowych kont i wirtualnych kart płatniczych nie jest wyłącznie bolączką HBO Go. Z tym zjawiskiem boryka się przynajmniej kilka serwisów oferujących swoje usługi w modelu subskrypcyjnym (między innymi Netflix, Spotify, Tidal, Showmax). Według analityków SW Research, nawet 10 proc. kont Netfliksa w Polsce może należeć do piratów.
Źródło: wirtualnemedia.pl