Historia Xiaomi jest bardzo krótka. Założona dopiero w 2010 firma początkowo zajmowała się wyłącznie produkcją smartfonów. W ciągu kilku lat rozrosła się z niewielkiego start-upa do giganta branży technologicznej, z którym dziś musi liczyć się każdy producent.
Xiaomi swój sukces zawdzięcza przede wszystkim rewelacyjnemu stosunkowi jakości i możliwości do ceny. Dużą rolę odgrywa również lojalna społeczność skupiona wokół marki.
Xiaomi oferuje bardzo szeroki wachlarz modeli. Od najbardziej podstawowych smartfonów za 300 - 400 zł po flagowce, które potrafią kosztować sporo powyżej 2 tys. zł.
To oczywiście pozwala zdecydować się na konkretny telefon w oparciu o własne preferencje i oczywiście maksymalny dostępny budżet. Niemal zawsze propozycje od Xiaomi są jednak sporo tańsze niż podobnej klasy smartfony największych konkurentów.
Sukces chińskiej marki robi bardzo duże wrażenie, ale prawdopodobnie nie byłoby to możliwe, gdyby nie bardzo szerokie portfolio. Nie można bowiem zapominać, że Xiaomi to nie tylko smartfony, choć są to najważniejsze urządzenia w ofercie tej firmy.
Smartfony Xiaomi fot. materiały partnerów
Na półkach sklepów Xiaomi znajdziemy całą gamę różnorodnych produktów. Firma działa niemal w każdym segmencie. Warto wymienić tu np. produkty audio. Xiaomi produkuje np. bardzo chwalone słuchawki dokanałowe, ale także wygodne słuchawki nauszne, głośniki, kilka modeli głośników Bluetooth, a nawet niedostępne poza Chinami inteligentne głośniki.
Podobnie jest także w innych segmentach. Jeśli chcemy elegancką, minimalistyczną i przede wszystkim bardzo tanią w stosunku do możliwości mysz komputerową, Xiaomi ma w ofercie kilka modeli. Są też przejściówki, adaptery, latarki, przedłużacze, budziki, routery i repeater Wi-Fi i wszelakie inne drobne urządzenia czy akcesoria.
Wszystko oczywiście wykonane w charakterystycznej dla firmy, inspirowanej Apple stylistyce i z należytą jakością wykonania, a mimo wszystko w niskiej cenie.
To jednak nie wszystko, bo Xiaomi oferuje również niezwykle popularne opaski fitness Mi Band 2 i Mi Band 3, kamerki sportowe czy 360, a nawet urządzenia do monitoringu mieszkania.
Ma także inne marki, pod nazwami których sprzedaje niektóre urządzenia. Np. elektryczne pojazdy i zabawki są brandowane logo Xiaomi MiJia. Co więcej, sprzedaje nawet plecaki, torby czy... okulary przeciwsłoneczne.
Na koniec warto przypomnieć, że Xiaomi ma także bardzo rozbudowane portfolio produktów z segmentu dużego RTV i AGD. To między innymi telewizory wraz z akcesoriami, autonomiczne roboty odkurzające, odświeżacze powietrza czy akcesoria kuchenne, jak np. naczynia, inteligentne czajniki czy maszyny do gotowania ryżu.
Firma szybko się rozwija, dlatego w przyszłości produktów będzie zapewne jeszcze więcej.
Akcesoria Xiaomi fot. materiały partnerów