Przez ostatnie kilka lat "królem YouTube'a" mógł nazywać się Felix Kjellberg znany pod pseudonimem "PewDiePie", twórca najpopularniejszego kanału na platformie Google. W ostatnich miesiącach do jego wyniku niebezpiecznie zbliżał się jednak kanał indyjskiej wytwórni muzycznej T-Series.
Przez kilka ostatnich miesięcy oba kanały bardzo szybko zdobywały kolejnych subskrybentów, ale żaden z nich nie mógł osiągnąć znaczącej przewagi. Doszło do tego, że internauci organizowali "akcje wsparcia" nawołując do subskrybowania ulubionego kanału.
Ostatecznie to kanałowi T-Series udało się wyprzedzić PewDiePie. W środę indyjska wytwórnia, jako pierwszy kanał w historii YouTube mogła oficjalnie pochwalić się liczbą 100 000 000 fanów.
PewDiePie musiał uznać wyższość T-Series. Niebywałego sukcesu pogratulował twórcom również sam YouTube. Z tej okazji stworzył film w skrócie opisujący historię kanału z Indii. Polecił też przygotować trochę miejsca na nową nagrodę.
Warto w tym miejscu wspomnieć, że YouTube wręcza twórcom pamiątkowe nagrody po przekroczeniu odpowiedniej liczby subskrybentów. Po zdobyciu 100 tys. fanów portal wysyła założycielowi kanału srebrną nagrodę, po przekroczeniu miliona złotą, a przy 10 mln może liczyć na diamentową nagrodę. YouTube do tej pory nie przewidywał prezentu za przekroczenie poziomu 100 mln subskrybentów. W poniższym tweecie sugeruje jednak, że kolejne trofeum jest najwyraźniej w przygotowaniu.
Pomimo wygranej T-Series PewDiePie nie ma raczej powodu do zmartwienia. To wciąż największy niezależny szwedzki YouTuber z liczbą subskrypcji przekraczającą 96 mln. Niedługo zapewne również przekroczy magiczną barierę 100 mln.
T-Series vs. PewDiePie fot. zrzuty ekranu
PewDiePie w swoich filmach zajmuje się głównie transmitowaniem pojedynków w grach komputerowych i komentowaniem bieżących wydarzeń oraz informacji z internetu. Jest oglądany przez fanów z całego świata.
Za kanałem T-Series stoi przedsiębiorstwo Super Cassettes Industries Private Limited z siedzibą w New Delhi. Na kanale T-Series (który kierowany jest głównie do mieszkańców Indii) pojawiają się przede wszystkim teledyski z piosenkami typu indi-pop oraz muzyka do filmów Bollywood.
Czytaj też: Przez rok transmitował, jak gra na komputerze w Fortnite. Amerykanin zarobił 10 mln dolarów