Obecnie w Polsce znajdują się cztery superładowarki Tesli. Są zlokalizowane w Poznaniu, Katowicach, Ciechocinku i Kostomłotach. Zgodnie z zapowiedziami branżowego serwisu Green News, nowe ładowarki miałyby być umiejscowione w Rzeszowie, Sieradzu, Ostrowi Mazowieckiej i Strykowie. Przypomnijmy, że pierwszy supercharger Tesli pojawił się w Polsce w 2016 r., przy autostradzie A4 niedaleko Wrocławia.
Na początku lipca firma Elona Muska rozpoczęła przygotowania do otwarcia pierwszego w Warszawie centrum serwisowego. Tesla Service Center już działa i jest zlokalizowany na ulicy Powsińskiej. Do umówienia wizyty serwisowej wystarczy skorzystanie z dedykowanej aplikacji Tesli.
Na problem infrastrukturalny związany z brakiem odpowiedniej liczby ładowarek dla aut elektrycznych zwrócił uwagę zlecony przez resort przedsiębiorczości raport firmy Atmoterm S.A. Brak punktów ładujących, ceny aut elektrycznych, które mimo perspektywy rządowych dopłat, nadal są zbyt drogie dla polskiego odbiorcy, a także ogólny stan wiedzy polskich kierowców na temat samochodów elektrycznych to - wedlug autorów raportu - główne przyczyny problemów polskiej elektromobilności.
Co więcej, w świetle raportu zapowiedzi premiera Morawieckiego o milionie aut elektrycznych do 2025 r. wydają się nierealne i nieadekwatne do aktualnych możliwości. Atmoterm S.A. w swoim raporcie zwraca uwagę, że "szanse wdrożenia do produkcji polskiego samochodu elektrycznego są raczej niewielkie" oraz szacuje, że do 2025 r. możliwe jest nie milion, a 300 tys. elektrycznych samochodów na polskich drogach.