Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, sieć Żabka czekają spore zmiany. Powstanie wiele nowych sklepów, a stare zostaną zmodernizowane. Żabka zamierza do połowy 2020 roku wprowadzić nową jakość na rynku handlu.
6 tys. sklepów Żabka do końca roku. Koniec Freshmarketu
Najbardziej widocznym aspektem zapowiadanej rewolucji w sklepach Żabka jest zmiana loga z zielonego na żółtym tle na zielone z uśmiechem oraz odnowienie sklepów. Re-branding przeszło już ponad 4,6 tys. placówek. Co więcej, z rynku zniknie sieć Freshmarket, która zostanie wchłonięta przez Żabkę. Do końca bieżącego roku sieć sklepów ma liczyć 6 tys. placówek. To początek zmian.
- Żabka dzisiaj to 830 milionów transakcji i wizyt naszych klientów w ciągu jednego roku, to o 55 milionów więcej, niż w poprzednim roku. To ponad 8 miliardów złotych obrotu. Razem z naszymi franczyzobiorcami stworzyliśmy 20 tysięcy miejsc pracy. Przede wszystkim Żabka to też innowacje. Wiemy, że bez myślenia o nowym, bez chęci zmian, innowacji i modernizacji nie osiągniemy sukcesu - zapowiedział Tomasz Suchański, prezes zarządu spółki podczas konferencji prasowej.
Żabka coraz bardziej cyfrowa i uniwersalna
Żabka po modernizacji ma być sklepem innowacyjnym oraz przyjaznym dla klientów, a także spełniającym coraz więcej funkcji. W połowie maja wprowadzono aplikację mobilną Żappka, którą używa obecnie 1,7 mln osób. Ich liczba w przyszłym roku ma zwiększyć się dwukrotnie.
Co dalej? Żabka chce być czymś więcej niż sklepem
Już dziś w placówkach można odbierać przesyłki, opłacić rachunki oraz doładować kartę miejską. Dalszym krokiem jest stworzenie punktów tranzytowych na dworcach, lotniskach oraz przy stacjach metrach, w których podróżni będą mogli zakupić coś do zjedzenia.
Sieć sklepów Żabka rozwija się coraz bardziej. Tylko w ostatnich 12 miesiącach spółka otworzyła 2200 placówek i posiada najwięcej sklepów w Polsce. Obecnie Żabki odwiedza około 2 mln klientów dziennie.