Facebook cały czas pracuje nad nowym designem, zarówno strony internetowej na komputerach, jak i aplikacji na smartfony. Zmiana w tej drugiej będzie dużo poważniejsza niż wcześniejsza, tegoroczna aktualizacja z nowym wyglądem. W jej ramach zmienił się jedynie górny pasek, który z niebieskiego stał się biały. Po cichu podmieniano także ikony, co mogło być pierwszym podejściem do odświeżenia wyglądu, ponieważ wydają się znacznie lepiej pasować do wersji beta, którą dostała część użytkowników, niż do obecnego projektu aplikacji Facebooka.
W odświeżonym Facebooku przeniesiono pasek nawigacji na dół, co jest nowością jedynie dla użytkowników Androida, ponieważ posiadacze iPhone’ów mieli zaimplementowane to rozwiązanie już od dawna. Dziwi, że ten ruch został wykonany dopiero teraz, bo wraz z rosnącymi rozmiarami ekranów, umieszczanie elementów interfejsu u góry stało się nieergonomiczne.
Liczbę zakładek zmniejszono do trzech - powiadomień, menu ukrytego pod logiem Facebooka oraz aktualności, które u niektórych użytkowników są oznaczone ikoną domu. Największa zmiana, to wprowadzenie kafelków, zamiast listy z poszczególnymi sekcjami w aplikacji. Są one białe i prostokątne z zaokrąglonymi bokami. Umieszczono je na gradientowym tle, które przechodzi z koloru niebieskiego w fioletowy. Co ciekawe, kafelki u niektórych są dłuższe i występują pod sobą, a u innych pogrupowano je w dwóch kolumnach.
Zmiana designu w aplikacji, to tylko jeden z elementów nowego wyglądu Facebooka. Korporacja ostatnio zaprezentowała swoje nowe logo, które ma pozwolić w odróżnieniu całego przedsiębiorstwa (a właściwie całej grupy) od jego najważniejszej usługi, czyli portalu społecznościowego. Facebook rozrósł się przez ostatnie 15 lat i "pod sobą" ma wiele różnych firm oraz działów, które zajmują się znacznie szerszą działalnością, niż zakładał pierwotny profil spółki. Ponadto, firma pracuje także nad nowym wyglądem aplikacji webowej, tak by używanie portalu na komputerach weszło w nową erę.