Cyberpunk 2077 Online będzie samodzielną produkcją. Data premiery odległa

Wczoraj gruchnęła wiadomość, że CD Projekt przesuwa premierę Cyberpunk 2077 na 17 września. To jednak nie jedyne wiadomości na temat produkcji. Studio zdradziło też nieco informacji na temat wersji multiplayer.
Zobacz wideo

Wczoraj cały świat graczy wstrzymał oddech, gdy CD Projekt ogłosił przesunięcie premiery Cyberpunk 2077. Na grę będzie trzeba poczekać pięć miesięcy dłużej, bo aż do 17 września. Z obozu polskiego studia płyną też jednak dobre wiadomości, które ucieszą fanów rozgrywki sieciowej. Dotąd niewiele wiedzieliśmy na temat Cyberpunk 2077 Online. Duże poruszenie wywołało stwierdzenie Adama Kicińskiego, że studio planuje zmonetyzować rozgrywkę sieciową. Ten element ma być jednak przemyślany, tak by nie godził za bardzo w graczy i CD Projekt przygląda się opcjom rozsądnego wprowadzenia mikrotransakcji do produkcji. Podczas tej samej telekonferencji Piotr Nielubowicz przyznał, że tryb sieciowy jest mniejszym projektem, który jest na wczesnym etapie produkcji. Od listopada studio musiało jednak zmienić swoje podejście, bo o trybie sieciowym mówi zupełnie inaczej. 

Cyberpunk 2077 Online będzie oddzielną produkcją, ale nie ujrzymy jej szybko

CD Projekt jest już pewien, że Cyberpunk 2077 wyjdzie tym razem na czas. W rozmowie z PAP Biznes Michał Nowakowski powiedział, że priorytetem studia jest teraz właśnie ta produkcja oraz jej wersja sieciowa i są to jedyne tytuły AAA nad jakimi pracują. Cyberpunk 2077 Online może nie być więc jedynie dodatkiem, a dużą samodzielną grą. Ciężko jednak wyrokować, jaki ostatecznie model przyjmie wersja sieciowa tytułu. Czy będzie to oddzielna produkcja w tym samym uniwersum, jak The Elder Scrolls Online czy Star Wars: The Old Republic, czy może bardziej rozbudowany tryb jak produkcjach Rockstar: GTA Online i Red Dead Redemption Online. 

Łącząc to jednak z informacjami o monetyzacji można założyć, że CD Projekt chce stworzyć tytuł, który namiesza na rynku gier sieciowych. Kiedyś oprócz strzelanek na rynku gier sieciowych rządziły produkcje MMORPG - World of Warcraft, Lineage, Silk, Tibia czy Guild Wars. Ostatnimi laty najwięcej zysku przynoszą jednak szybsze produkcje, nastawione na krótkie mecze, zamiast linearnej rozgrywki, a prym wiodą tutaj League of Legends i Fornite.

Dlatego Cyberpunk 2077 Online, biorąc pod uwagę wrzawę jaką wokół siebie stworzył, może stać się kolejnym ważnym graczem na rynku tytułów sieciowych. To z kolei oznacza stałe zyski przez wiele lat, przy stosunkowo małym nakładzie sił. Produkcja multiplayer może CD Projekt wystrzelić z superligi, do poziomu nieśmiertelnych, jak Electronic Arts czy Blizzard. Na taki obrót spraw będzie trzeba jeszcze trochę poczekać, bo premiera Cyberpunk 2077 Online w 2021 roku jest mało prawdopodobna.