Microsoft Teams i Zoom. Jak zainstalować, włączyć i skonfigurować narzędzia do pracy zdalnej?

Praca zdalna dla wielu z nas znowu staje się koniecznością. Zdalnie uczy się już znaczna część dzieci w Polsce. Przypominamy więc, jak zainstalować, włączyć i skonfigurować Microsoft Teams oraz Zoom.

Praca i nauka zdalna wymaga odpowiednich narzędzi. Największą popularnością cieszy się darmowy chiński Zoom oraz Microsoft Teams. 

Praca zdalnaKoronawirus. Praca zdalna szkodzi wielu branżom. To jak reakcja łańcuchowa

Ważna informacja - jeśli szkoła twojego dziecka używa Microsoft Teams, to dziecko, ale w domyśle też rodzic, ma dostęp do całego pakietu Office'a 365 (Word, Excel i wiele więcej) za darmo.

Jak pobrać i zainstalować Microsoft Teams i Zoom?

Aplikacje Microsoft Teams pobierzecie na stronie producenta pod TYM adresem. Po pobraniu, by zainstalować program, należy otworzyć plik i postępować dalej zgodnie z instrukcjami na ekranie. 

Zoom także pobierzecie na oficjalnej stronie, pod TYM adresem. Link znajdziecie na samym dole strony głównej. 

Jak uruchomić Zoom i Microsoft Teams?

Uruchomienie obu aplikacji następuje z poziomu komputera lub smartfona, wystarczy kliknąć odpowiednie ikony. Zoom i Teams można jednak wywołać także specjalnym linkiem, który przesłał nam organizator spotkania. Możliwe, że dostaliście wiadomość mailową z zaproszeniem na spotkanie, co wymaga tylko kliknięcia przycisku "dołącz". Otwiera się wtedy nowa strona internetowa z pytaniem, czy chcecie przejść do aplikacji. Przed kliknięciem zgody, warto zaznaczyć okienko, które pozwoli przeglądarce otwierać Zoom i Microsoft Teams za każdym kolejnym razem już automatycznie. 

Jak skonfigurować Microsoft Teams?

Przy pierwszym uruchomieniu, aplikacja poprosi nas o zalogowanie się na swoje konto firmowe lub konto Microsoft. W niektórych przypadkach (na prywatnych kontach można włączyć samodzielnie) stosowana jest weryfikacja dwuetapowa, co oznacza konieczność podania kodu, który zostanie przysłany SMS-em. Jego ważność to dwa tygodnie, przez ten czas nie trzeba powtarzać logowania, jeśli nie wylogowaliśmy się z konta ręcznie. 

Aplikacja ProteGO Safe i Kwarantanna domowaProteGO Safe i Kwarantanna domowa. Czy instalacja jest obowiązkowa?

W aplikacji możemy znajdować się w różnych Zespołach, które możemy rozwinąć klikając w ikonę z panelu umieszczonego po lewej stronie. Znajdziemy tam też Aktywności oraz ważniejsze Czaty. Te działają jak konwersacje grupowe - gdy utworzymy taki czat (ikona długopisy w kwadracie, nad konwersacjami, obok napisu Czat) możemy go nazwać, zaprosić do niego grupę osób i ustawić mu datę (którą można sprawdzić w kalendarzu). Dzięki temu nie trzeba codziennie tworzyć nowego spotkania dla zespołu. Wystarczy wybrać czat i kliknąć dołącz, dzięki czemu rozpoczniemy spotkanie i zaprosimy do niego innych członków grupy. 

Jak skonfigurować Zoom?

Po uruchomieniu można zalogować się na konto lub bezpośrednio dołączyć do spotkania. Dzięki tej drugiej opcji nie trzeba mieć nawet swojego profilu, by uczestniczyć w spotkaniu. Należy jedynie dysponować ID spotkania lub linkiem wysłanym przez organizatora, który trzeba wkleić w oknie w Zoom, po kliknięciu "join a meeting" i wpisaniu naszego imienia. Jeśli jednak chcemy utworzyć spotkanie, należy się zalogować - można zrobić to przez konto Zoom SSO, czyli opcję jednorazowego logowania oraz przez konto Google lub Facebook

Zobacz wideo Komunikator Zoom bije rekordy i budzi kontrowersje. Czy jest bezpieczny?

Spotkanie tworzymy wybierając pomarańczowy panel z kamerą podpisany "New Meeting". Po uruchomieniu, mamy kilka opcji zaproszenia uczestników. W prawym górnym rogi znajduje się ikona 'i' czyli informacje. Wybierając ją znajdziemy link do spotkania, jego ID i nr pokoju. Każda informacja wysłana do innych osób, pozwala na dołączenie do spotkania. Zapraszanym należy też wysłać hasło. Można wybrać także z dolnego panelu opcję "participants". Pojawi się z prawej strony panel, gdzie należy kliknąć przycisk "Invite", pierwszy z lewej na dole. Tam możemy dodać do spotkania osoby z naszej listy kontaktów, a także z listy mailowej, co pozwala bezpośrednio z aplikacji wysłać zaproszenie na skrzynkę odbiorczą. Znajduje się tam także opcja skopiowania linku do spotkania.