Disney+ znów stracił miliony klientów. Ale i tak chce podnieść ceny subskrypcji

Disney+ traci użytkowników. Tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku z platformy odeszły 4 mln osób. Przyczyną ma być ogromny spadek zainteresowania na rynku indyjskim. Jednocześnie serwis planuje podnieść cenę subskrypcji.

Platforma Disney+ powstała jeszcze pod koniec 2019 roku, ale w Polsce zawitała (po miesiącach oczekiwania) stosunkowo niedawno, bo w czerwcu 2022 roku. Nie przeszkodziło to jednak zdobyć jej sporego grona miłośników. W sierpniu 2022 roku wszystkie platformy Disneya (Disney+, Hulu oraz ESPN+) na całym świecie pod względem liczby użytkowników prześcignęły nawet Netfliksa, stając na czele rankingu platform streamingowych. 

Zobacz wideo Niezwykłe, oryginalne, ale niepraktyczne. Te telefony miały nas zachwycić, ale okazały się klapą [TOPtech]

Disney+ stracił 4 miliony użytkowników

Wygląda jednak na to, że teraz Disney+ zmaga się z pewnymi problemami. W pierwszym kwartale bieżącego roku platforma straciła aż 4 mln użytkowników. Jak tłumaczy "The Guardian", to efekt przede wszystkim exodusu widzów na rynku indyjskim. Użytkownicy zaczęli masowo uciekać z serwisu po tym, jak firma utraciła prawa do transmisji meczów krykieta w Indiach. To jednak nie wszystko, bo w USA i Kanadzie w tym samym okresie odeszło ok. 300 tys. użytkowników, którzy nie pogodzili się z podniesieniem na tamtych rynkach cen subskrypcji. Wcześniej, w ostatnim kwartale 2022 roku, Disney+ stracił z kolei 2,4 mln klientów na całym świecie.

Co więcej, platforma znów przyniosła stratę. Pierwszy kwartał bieżącego roku zakończyła z wynikiem 659 mln dolarów na minusie. To, co prawda, znacznie mniejsza strata niż kwartał wcześniej, ale wciąż spora. W lutym Disney+ zdecydował się z kolei na znaczne cięcia etatów. Ogłoszono wtedy zwolnienie aż 7 tys. pracowników, co ma pozwolić zaoszczędzić 5,5 mld dolarów.

W tej sytuacji ogłoszone niedawno plany Disney+ są zatem co najmniej zastanawiające. Bob Iger, CEO The Walt Disney Company, przyznał ostatnio, że platforma zdecyduje się na kolejną podwyżkę ceny subskrypcji. Konkretnie ma chodzi o pakiet bez reklam, który w USA kosztuje 10,99 dolara miesięcznie. Szef Disneya nie przyznał jednak, kiedy i o ile ma wzrosnąć cena. Nie wiemy też, czy podwyżka będzie dotyczyła również tańszego pakietu z reklamami, który jest dostępny dla użytkowników za oceanem za 7,99 dolara. Na te informacje (a także na wiadomość, czy podwyżki zawitają w końcu również do Polski) na razie trzeba poczekać.

Więcej o: