Pierwsza europejska Gigafactory Tesli, znanego amerykańskiego przedsiębiorstwa produkującego samochody elektryczne, ma powstać w RFN. Nowa fabryka zostanie zbudowana pod Berlinem, oświadczył w stolicy Niemiec szef firmy Elon Musk. Indagowany przez dziennikarzy dodał, że znajdzie się ona w pobliżu, będącego wciąż w budowie, międzynarodowego portu lotniczego Berlin-Brandenburgia (BER). Nie zdradził jednak żadnych dodatkowych szczegółów.
Jak dodaje Informacyjna Agencja Radiowa, w Berlinie Tesla zamierza zbudować własne centrum projektowania i nowych technologii. Media niemieckie twierdzą, że w fabryce Tesli znalazłoby zatrudnienie nawet 7 tysięcy osób. Berlińska senator odpowiedzialna za sprawy gospodarcze Ramona Pop zapowiedziała, że Tesla tworząc nowe miejsca pracy, może liczyć na wsparcie finansowe.
Jak donosi dziennik "Die Welt", Elon Musk pojawił się niespodziewanie w Berlinie na ceremonii wręczania "Złotej kierownicy", nagrody przyznawanej przez "Auto Bild" i "Bild am Sonntag". Szef Tesli od dawna poszukiwał miejsca lokalizacji nowej, wielkiej fabryki w Europie.
Obok głównych zakładów produkcyjnych Tesli we Fremont w Kalifornii, w której wytwarza się wszystkie modele samochodów elektrycznych tej marki, firma posiada jeszcze dwie inne tzw. Gigafactory: w Reno w stanie Newada produkowane są akumulatory litowo-jonowe, a w Buffalo w stanie Nowy Jork, w Gigafactory 2 powstają panele fotowoltaiczne.
Gigafactory 3 budowana jest obecnie w Chinach w pobliżu Szanghaju. Jeszcze w tym roku zostanie w niej uruchomiona produkcja samochodów elektrycznych marki Tesla. Jest to pierwszy fabryka samochodów w Chinach należąca całkowicie do inwestora z zagranicy.
O lokalizację pierwszych europejskich zakładów Tesli ubiegało się wiele regionów. Elon Musk zdecydował się na Niemcy i wybuduje je tam, gdzie nie ma jeszcze żadnych zakładów motoryzacyjnych, ani żadnego czynnego już lotniska. Na pytanie, czy nie obawia się, że jego fabryka zostanie uruchomiona wcześniej niż port lotniczy BER, Musk odpowiedział, że "trochę go to niepokoi".
Artykuł pochodzi z serwisu Deutsche Welle.