Zakaz sprzedaży aut spalinowych do 2035 r. "Rząd Niemiec nie zgodzi się na to europejskie ustawodawstwo"

Rząd niemiecki nie zgodzi się na wprowadzenie zakazu sprzedaży nowych samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych, napędzanych paliwami kopalnymi, do 2035 roku. Rozwiązanie to miało zostać zrealizowane w ramach osiągnięcia neutralności klimatycznej w 2050 roku. "Zakaz jest błędem" - powiedział minister finansów z ramienia FDP Christian Lindner.

Parlament Europejski na początku czerwca przegłosował plan obcięcia emisji dwutlenku węglasamochodów osobowych i dostawczych o 100 proc. do 2035 roku. W praktyce oznacza to przestawienie motoryzacji na auta bezemisyjne i koniec sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym za 13 lat. PE zakłada, że do roku 2030 cel redukcji emisji zostanie ustalony na poziomie 55 proc. dla samochodów osobowych i 50 proc. dla samochodów dostawczych.  

Zobacz wideo Paliwowy gigant zmuszony przez sąd do redukcji emisji CO2.

Redukcja spalin uratuje klimat?

KE argumentuje, że koniec produkcji samochodów spalinowych to krok konieczny na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej przed połową stulecia. Według unijnych urzędników, jeśli nie zetniemy emisji we wszystkich sektorach do zera przed 2050 rokiem, stracimy szansę na zatrzymanie wywołanych przez człowieka zmian klimatu na umiarkowanie bezpiecznym poziomie. Mimo to Niemcy już zapowiedzieli, że nie zamierzają wprowadzać zmian zaproponowanych przez Komisję Europejską.  

Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina.

Niemcy nie chcą zgodzić się na unijne prawo

"Nisze dla silników spalinowych nadal będą istniały, więc zakaz jest błędem. Rząd niemiecki nie zgodzi się na to europejskie ustawodawstwo" - powiedział minister finansów z ramienia FDP Christian Lindner, cytowany przez Agencję Reutera, na imprezie zorganizowanej przez niemieckie stowarzyszenie branżowe BDI 

Polityk nawiązywał prawdopodobnie do udzielenia przez PE zgody na wydłużenie o rok możliwości produkcji aut z silnikami spalinowymi włoskim producentom takich luksusowych marek samochodów, jak Ferrari, Bugatti i Lamborghini. Przedsiębiorców tych nie obowiązywałby również pośredni cel w roku 2030.  

Więcej informacji z gospodarki i świata przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Lindner, oprócz deklaracji, że Niemcy nie będą chciały zgodzić się na unijne prawo redukujące emisję CO2, zapowiedział, że pozostaną liderem na rynku pojazdów elektrycznych. 

Więcej o: