Zakaz sprzedaży napojów w opakowaniach przypominających "Tiger". "Napój Ngine nie znika z półek"

FoodCare otrzymał zakaz wytwarzania, wprowadzania do obrotu i reklamy napojów Ngine, w opakowaniach upodobnionych do opakowań napojów Tiger, podał Maspex. Tak zdecydował Sąd Okręgowy w Krakowie. - Napój Ngine nie znika ze sklepowych półek - wyjaśnia Food Care w oświadczeniu przesłanym do naszej redakcji.

- To bardzo ważny wyrok, który potwierdza, że bezprawne działania w biznesie nie mogą być tolerowane. Firma FoodCare w naszej ocenie świadomie upodabniała opakowania napoju Ngine do opakowania rozpoznawalnej i renomowanej marki Tiger, a co za tym idzie - korzystała z dorobku naszej firmy - powiedziała dyrektor generalna Business Unit Beverages Grupy Maspex Magdalena Rohde-Krempa, cytowana w komunikacie.

Zobacz wideo "Polacy wydają na żywność 1/4 swoich domowych budżetów"

Food Care: Ngine nie znika ze sklepowych półek. Sprawa dotyczy dwóch opakowań

Sąd Okręgowy w Krakowie wydał wyrok nakazujący FoodCare zaniechania wytwarzania, oferowania, wprowadzania do obrotu, importu lub eksportu oraz reklamy i promocji napojów Ngine (również pod oznaczeniami N-gine i N'gine) w opakowaniach - puszkach o pojemności 250 ml, które zostały przez FoodCare upodobnione do opakowań napojów Tiger. Dodatkowo FoodCare ma opublikować przeprosiny w dwóch dziennikach prasowych na rzecz konsumentów i dystrybutora napojów Tiger za dopuszczenie się czynów nieuczciwej konkurencji.

Napoje energetyczneJesteśmy bardziej zmęczeni? Polacy piją coraz więcej napojów energetycznych

Sąd wskazał, że opakowania napoju Ngine od 2016 roku, z późniejszymi modyfikacjami, zostały zbytnio upodobnione i zbliżone do opakowań napoju Tiger. Sąd ocenił, że takie podobieństwo rodzi ryzyko skojarzenia produktów ze sobą, konfuzji wśród konsumentów oraz "zlania się" obu produktów na półkach. Tym samym sąd uznał, że FoodCare dopuścił się czynów nieuczciwej konkurencji, posługując się wprowadzającym w błąd co do pochodzenia towaru opakowaniem napoju Ngine oraz naruszając dobre obyczaje w obrocie gospodarczym, oraz interes konkurencyjnego przedsiębiorcy. Wyrok Sądu jest nieprawomocny, podano w materiale.

Jakie marki posiada firma FoodCare?

Firma FoodCare (początkowo Gellwe) została założona w roku 1984 i początkowo zajmowała się produkcją deserów. FoodCare jest właścicielem m.in. marek: Gellwe, Black Energy Drink, Fitella, N-Gine, 4Move i Frugo. Jest również największym producentem marek własnych w kategoriach deserowych w Europie Centralnej.

Grupa Maspex Wadowice jest liderem na rynku producentów soków, nektarów i napojów w Polsce, w Czechach i na Słowacji, a także ich wiodącym producentem na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii i na Ukrainie. Jest również największym producentem produktów instant w Europie Środkowo-Wschodniej (kawa cappuccino, kakao, zabielacze, herbatki), oraz liderem na rynku makaronów w Polsce oraz wiodącym producentem w Rumunii. W portfolio firmy znajdują się m.in. takie marki jak: Tymbark, Kubuś, Tiger, Lubella, Malma, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa, Plusssz.

W pierwszej wersji artykułu pojawiła się nieprawdziwa informacja, że "Ngine znika ze sklepów" opatrzona tytułem: "Ze sklepowych półek znika popularny napój energetyczny. Sąd zdecydował o zakazie". Publikujemy treść sprostowania przesłaną do redakcji przez spółkę Food Care:

"Wbrew informacjom z 12.01.2021 SO w Warszawie nieprawomocnym wyrokiem FoodCare stosowania dwóch rodzajów opakowań napojów NGINE. Napój NIE zniknie ze sklepów". 

"Napój NGINE NIE znika ze sklepowych półek".