Najnowszy Fanpage Trender, czyli cykliczny raport na temat najbardziej popularnych, rodzimych stron na Facebooku, przedstawił trzech królów serwisu społecznościowego. Są to trzej najbardziej aktywni (i anonimowi) użytkownicy na stronach fanowskich Facebooka w Polsce. Myślisz, że możesz być jednym z nich? Sprawdź ile komentarzy trzeba umieścić na FB i ile razy polubić dowolne treści, by umieścić wirtualną koronę na swojej głowie.
W okresie od 27 grudnia do 4 stycznia (czyli w trakcie ewangelicznej pielgrzymki trzech mędrców), Melchior polubił aż 711 różnego rodzaju treści. W tym samym czasie zostawił na Facebooku aż 424 komentarze. Kacper polubił mniejszą ilość treści (311 "lajków"), ale komentował częściej - 524 wpisy. Tymczasem Baltazar jest wielkim fanem radia. Różnego rodzaju treści polubił zaledwie 39 razy, ale pozostawił na łamach serwisu aż 579 komentarzy. Co ciekawe, wszystkie umieścił na stronie fanowskiej Polskiego Radia - Czwórki.
Trzej Królowie - największe zaangażowanie fot. Fanpage Trends
Fanpage Trender opublikował też informacje na temat stron fanowskich najszybciej zdobywających fanów. W pierwszej trójce znajdują się Kwejk, Demotywatory oraz Serce i Rozum ze znanych spotów reklamowych.
Z raportu dowiadujemy się także, które strony miały najwięcej zaangażowanych użytkowników w badanym okresie. Te wyniki mogą nieco zaskakiwać, gdyż w pierwszej trójce znalazły się odpowiednio Casio Exilim Polska (2424 fanów, 45% zaangażowania), strona fanowska posła PiS, Przemysława Wiplera (2027 fanów, 34% zaangażowania) oraz strona fanowska Doroty Zawadzkiej (8700 fanów, 29% zaangażowania).
Zaangażowanie fanów fot. Fanpage Trends
Zmierzono także tzw. Relative Interactivity, czyli zbiorczą aktywność użytkowników na danej stronie fanowskiej - liczbę opublikowanych komentarzy, multimediów, kliknięć "lubię to". W tej kategorii liderem jest Dorota Zawadzka. Na drugim miejscu uplasował się Star-Typ Sport, a na trzecim Wstajesz i wiesz w TVN 24.
Warto przy okazji dodać, że Relative Interactivity to względny wskaźnik umożliwiający porównanie stron fanowskich z różną liczbą fanów. Między innymi takich, które mają ich 1000 i 100 tys.
Relative Interactivity fot. Fanpage Trends
Fanpage Trender to narzędzie służące między innymi do analizy zaangażowania fanów na stronach fanowskich na Facebooku. Zostało stworzone przez zespół badaczy Internetu ze SmartNet Research&Solutions.