Apple chce być jak Netflix? Amerykański gigant wyprodukuje serial telewizyjny. Jego bohaterem będzie Dr. Dre

Apple pracuje nad serialem telewizyjnym, którego bohaterem będzie amerykański raper Dr. Dre. Serial zatytułowany ?Vital Sings?, ma być dostępny dla subskrybentów usługi Apple Music.

Wszystko wskazuje na to, że Apple chce dołączyć do bitwy o rynek VOD (video-on-demand ). Z informacji serwisu "The Hollywood Reporter" wynika, że firma z Cupertino pracuje nad własnym serialem, którego bohaterem i producentem będzie Dr. Dre. Amerykański raper jest współzałożycielem firmy Beats, która w 2013 roku trafiła w ręce Apple. Sześcioodcinkowy pół-dokumentalny serial  "Vital Sings" opowiadałby o jego życiu prywatnym  i mu, jak i karierze.

Z informacji  przekazanych przez anonimowego pracownika firmy z Cupertino wynika, że serial będzie dostępny dla subskrybentów usługi "Apple Music". Amerykańska firma nie wyklucza jednak, że mógłby pojawić się również w iTunes oraz ofercie Apple TV. Podobnie jak Netflix, Apple już w dniu premiery udostępniłby użytkownikom wszystkie sześć odcinków serialu.

"Vital Sings" ma być sposobem na przyciągnięcie jeszcze większej liczby płacących użytkowników do serwisu "Apple Music". Na początku roku Apple poinformowało, że z tej usługi korzysta już 10 mln osób, co stanowi jednak zaledwie 10 proc. planu przyjętego przez Tima Cooka, który w ciągu najbliższych kilku lat chce przyciągnąć do "Apple Music" co najmniej 100 mln  użytkowników. Z oferty premium największego na tym polu konkurenta firmy z Cupertino - szwedzkiego serwisu Spotify - korzysta obecnie ponad 20 mln osób.

Czytaj też: Apple rozpocznie telewizyjną rewolucję?

Apple rozpocznie telewizyjną rewolucją?

Niewykluczone, że "Vital Sing" będzie jedynie początkiem telewizyjnej ekspansji firmy z Cupertino. W ubiegłym miesiącu dziennik "The New York Post" poinformował, że firma z Cupertino jest poważnie zainteresowana przejęciem koncernu medialnego Time Warner.

Nie jest tajemnicą, że Apple  od dłuższego czasu pracuje nad własną usługą streamingową, która dostarczałaby treści dla multimedialnego odtwarzacza Apple TV i rywalizowała z takimi sieciami jak Netflix, Comcast, DirectTV czy Dish.

Apple posiada odpowiednią infrastrukturę i rozwiązania technologiczne. Firmie Tima Cooka brakuje jednego: treści. A o te wcale nie jest łatwo. W grudniu 2015 roku agencja Bloomberg News informowała o problemach Apple w negocjacjach z partnerami. Mówiąc krótko: sieci kablowe chcą od firmy z Cupertino więcej pieniędzy za licencjonowanie treści, niż ta jest gotowa im zapłacić.

Sposoby na poradzenie sobie z tym problemem są dwa: Apple może  kupić jednego z producenta treści wideo, np. koncern Time Warner lub - tak jak Netflix - skupić się na produkcji ekskluzywnych treści. Niewykluczone, że firma Cupertino zdecyduje się podążyć w obydwu kierunkach.

Jaki będzie iPhone 7? Wszystko, co wiemy o kolejnym flagowcu Apple

Źródło: Yasser Farahi (Oval Picture)

Więcej o: