Wszystko wskazuje na to, że Apple chce dołączyć do bitwy o rynek VOD (video-on-demand ). Z informacji serwisu "The Hollywood Reporter" wynika, że firma z Cupertino pracuje nad własnym serialem, którego bohaterem i producentem będzie Dr. Dre. Amerykański raper jest współzałożycielem firmy Beats, która w 2013 roku trafiła w ręce Apple. Sześcioodcinkowy pół-dokumentalny serial "Vital Sings" opowiadałby o jego życiu prywatnym i mu, jak i karierze.
Z informacji przekazanych przez anonimowego pracownika firmy z Cupertino wynika, że serial będzie dostępny dla subskrybentów usługi "Apple Music". Amerykańska firma nie wyklucza jednak, że mógłby pojawić się również w iTunes oraz ofercie Apple TV. Podobnie jak Netflix, Apple już w dniu premiery udostępniłby użytkownikom wszystkie sześć odcinków serialu.
"Vital Sings" ma być sposobem na przyciągnięcie jeszcze większej liczby płacących użytkowników do serwisu "Apple Music". Na początku roku Apple poinformowało, że z tej usługi korzysta już 10 mln osób, co stanowi jednak zaledwie 10 proc. planu przyjętego przez Tima Cooka, który w ciągu najbliższych kilku lat chce przyciągnąć do "Apple Music" co najmniej 100 mln użytkowników. Z oferty premium największego na tym polu konkurenta firmy z Cupertino - szwedzkiego serwisu Spotify - korzysta obecnie ponad 20 mln osób.
Czytaj też: Apple rozpocznie telewizyjną rewolucję?
Apple rozpocznie telewizyjną rewolucją?
Niewykluczone, że "Vital Sing" będzie jedynie początkiem telewizyjnej ekspansji firmy z Cupertino. W ubiegłym miesiącu dziennik "The New York Post" poinformował, że firma z Cupertino jest poważnie zainteresowana przejęciem koncernu medialnego Time Warner.
Nie jest tajemnicą, że Apple od dłuższego czasu pracuje nad własną usługą streamingową, która dostarczałaby treści dla multimedialnego odtwarzacza Apple TV i rywalizowała z takimi sieciami jak Netflix, Comcast, DirectTV czy Dish.
Apple posiada odpowiednią infrastrukturę i rozwiązania technologiczne. Firmie Tima Cooka brakuje jednego: treści. A o te wcale nie jest łatwo. W grudniu 2015 roku agencja Bloomberg News informowała o problemach Apple w negocjacjach z partnerami. Mówiąc krótko: sieci kablowe chcą od firmy z Cupertino więcej pieniędzy za licencjonowanie treści, niż ta jest gotowa im zapłacić.
Sposoby na poradzenie sobie z tym problemem są dwa: Apple może kupić jednego z producenta treści wideo, np. koncern Time Warner lub - tak jak Netflix - skupić się na produkcji ekskluzywnych treści. Niewykluczone, że firma Cupertino zdecyduje się podążyć w obydwu kierunkach.
Jaki będzie iPhone 7? Wszystko, co wiemy o kolejnym flagowcu Apple
Źródło: Yasser Farahi (Oval Picture)