Mercedes Generation EQ Concept zaprezentowany został na odbywających się właśnie targach motoryzacyjnych w Paryżu. Na pierwszy rzut oka wygląda bardzo futurystycznie i zupełnie nie przypomina produkcyjnych wersji samochodów Mercedesa.
Na razie zaprezentowany został jedynie koncept, jednak prawdopodobnie wersja produkcyjna auta nie będzie wiele różnić się od pokazanego właśnie modelu. Podobnie było chociażby z BMW i8. Pomimo, że koncept wyglądał bardzo futurystycznie, wersja drogowa nie odbiegała od niego za bardzo, zarówno jeśli chodzi o design, jak i użyte technologie.
Generation EQ Concept jest jednym z pierwszych elektrycznych SUV-ów jakie powstały. Pomimo zastosowania napędu elektrycznego i dużej masy pojazdu jego osiągi są bardzo zadowalające. Jak tylko koncepcyjne auto wejdzie do sprzedaży, może stać się groźnym konkurentem dla SUV-a Tesli - Modelu X.
Do napędzenia EQ Concept Mercedes wykorzystał dwa silniki elektryczne. Jeden z nich przenosi napęd na tylną oś, a drugi na przednią. Ich łączna moc wynosi 402 KM i aż 700 Nm momentu obrotowego. Taka moc w zupełności wystarcza, aby na prędkościomierzu pierwszą "setkę" zobaczyć po niecałych 5 sekundach. W pełni naładowane baterie powinny wystarczyć na 500 km drogi.
Niestety prawo w Europie nie dopuszcza do ruchu w pełni autonomicznych samochodów. Nowy koncept niemieckiego producenta będzie za to rozwijał technologie ułatwiające kierowcy jazdę, takie jak utrzymywanie samochodu na swoim pasie czy dostosowujące prędkość samochodów do innych aut na drodze.
Ulepszono także proces "tankowania" samochodu. Mercedes planuje wprowadzenie szybkiego ładowania za pośrednictwem portu CCS (Combined Charging System). W przyszłości na zgromadzenie energii potrzebnej do przejechania stu kilometrowej trasy potrzeba będzie jedynie 5 minut ładowania. Ciekawie zapowiada się także technologia pozwalająca w domach wyposażonych w panele słoneczne wykorzystywać nadmiar energii do automatycznego doładowywania samochodu.
Niezmiernie ciekawie wygląda wnętrze Generation EQ Concept. Kokpit pojazdu wyposażono w wiele dotykowych wyświetlaczy. Między innymi ultra panoramiczny ekran umieszczony za kierownicą (wyświetlający m.in. aktualną prędkość). W przednich fotelach umieszczono wyświetlacze przeznaczone dla pasażerów siedzących z tyłu. Aby zminimalizować opór powietrza usunięto lusterka. Obraz, który powinniśmy w nich zobaczyć pobierany jest z kamer na zewnątrz pojazdu i wyświetlany na ekranach umieszczonych w drzwiach.