Sprzedaż produktów markowych to 68 milionów kilogramów, marek własnych - 64,2 miliona kilogramów.
Autorzy raportu zauważają jednak, że Polacy jedzą zdecydowanie mniej ciastek niż mieszkańcy innych krajów europejskich. W Wielkiej Brytanii poziom ich konsumpcji wyniósł średnio 13,6 kg na osobę, we Włoszech 10,5 kg na osobę. Blado pod tym względem wypadamy także w porównaniu z sąsiadami. Czesi czy Słowacy zjadają rocznie 5,5 kg ciastek na osobę, Węgrzy 4,7 kg.
. źródło: PwC
. źródło: PwC
Jak wyjaśnia dyrektor w zespole handlu i produktów konsumenckich w PwC Grzegorz Łaptaś, ciasteczka są częścią „rozwiniętej kultury przekąsek”, na rynku pojawia się coraz więcej ich odmian, co odpowiada ewoluującym potrzebom i preferencjom Polaków.
Ciasteczka traktujemy jako przekąski, którymi można się podzielić z rodziną, znajomymi lub gośćmi. Dla większości z nas głównym miejscem ich spożywania jest dom.
Przy wyborze ciastek najczęściej kierujemy się smakiem, który jest ważny dla 41 proc. Polaków, jakością (22 proc.), a także ceną (17 proc.). W Polsce kobiety częściej wybierają ciastka niż mężczyźni, płeć piękna to 60 proc. krajowych konsumentów tych produktów.
Jarosław Zawadzki, Prezes Zarządu DrGerard zauważa, że Polacy oczekują ciastek zarówno zdrowych, jak i smacznych, pod tym względem polski rynek jest zrównoważony. Wraz z rosnącą grupą inteligentnych konsumentów, coraz bardziej doceniane są produkty nie tylko smaczne, ale i wysokiej jakości.