Niemiecki samochód elektryczny będzie produkowany w Polsce? Tak planuje Volkswagen

Jak wynika z informacji portalu WysokieNapiecie.pl, elektryczny samochód dostawczy Volkswagen e-Crafter prawdopodobnie będzie produkowany w fabryce w Polsce, pod Poznaniem.

Jak informuje WysokieNapiecie.pl, Volkswagen jako miejsce produkcji modelu e-Crafter rozważa tylko dwie lokalizacje – niemiecki Hanower oraz Białężyce koło Wrześni (okolice Poznania). Fabrykę w Polsce Volkswagen otworzył w zeszłym roku, produkuje tam spalinową wersję modelu Crafter.

Volkswagen e-CrafterVolkswagen e-Crafter źródło: Volkswagen

Jak donosi informator portalu WysokieNapiecie.pl, w Hanowerze ma funkcjonować centrum kompetencji w zakresie elektromotoryzacji, natomiast samą produkcją miałaby się zająć polska fabryka.

Jeśli te informacje się potwierdzą, to rząd będzie krok bliżej realizacji założenia z planu rozwoju elektromobilności, zakładającego, że co najmniej 30 proc. wartości dodanej związanej z produkcją pojazdów elektrycznych zarejestrowanych w kraju w 2025 roku powstanie w Polsce.

Ursus pokazał Elvi

Tymczasem na targach w Hanowerze swój samochód dostawczy na prąd pokazał nasz rodzimy Ursus. Model Elvi to na razie prototyp (notabene wydrukowany w technologii 3D), ale właśnie w Niemczech Ursus i firma H.CEGIELSKI-POZNAŃ podpisały umowę na opracowanie projektu elektrycznego samochodu dostawczego o dopuszczalnej masie 3,5 t. HCP opracuje silnik do pojazdu, a Ursus zaprojektuje i wyprodukuje sam samochód. 

Ursus Elvi - polski samochód elektryczny, który został wydrukowany w technologii 3D w radomskiej firmie Infinitech 3DUrsus Elvi - polski samochód elektryczny, który został wydrukowany w technologii 3D w radomskiej firmie Infinitech 3D Ursus

Samochód stworzony wspólnie przez Ursus i HCP ma mieć minimalną ładowność 1100 kg, zasięg na jednym ładowaniu baterii ok. 150 km i osiągać prędkość do 100 km/h. Model będzie posiadał dwa rozwiązania silnikowe. W przypadku pierwszego silnik będzie umiejscowiony centralnie i będzie dysponował mocą 60-70 kw. W drugim przypadku możliwe jest rozłożenie mocy na dwa silniki każdy o mocy 35 kw.

Ursus pokazał już w zeszłym roku prototyp mniejszego samochodu dostawczego, o ładowności i masie 600 kg. Wówczas firma zapowiada już projekt potężniejszego, 3,5-tonowego e-auta.

***

Prezes Rainbow: Firmy stają się nieefektywne, jeśli wszystko spoczywa na rękach prezesa [NEXT TIME]