Właściwie w każdy weekend jakiś bank przeprowadza prace serwisowe, co wiąże się (na szczęście głównie w godzinach nocnych) m.in. z brakiem dostępu do serwisów transakcyjnych czy utrudnieniami w operacjach kartą. W ten weekend jednak zbiega się kilka większych przerw w dużych bankach.
W niedzielę klienci PKO Banku Polskiego oraz jego internetowej marki Inteligo od godz. 00:01 do godz. 13:00 nie będą mogli korzystać z serwisu internetowego i telefonicznego ani z płatności internetowych „Płacę z Inteligo” lub „Płacę z iPKO”. Użytkownicy aplikacji IKO będą mogli dokonywać wyłącznie wypłat z bankomatów oraz płatności w sklepach stacjonarnych. Karty płatnicze będą na szczęście działać bez problemów.
Cierpliwością powinni też wykazać się klienci ING Banku Śląskiego. W nocy z soboty na niedzielę (w godz. 0:00-7:00) bank w celu przeprowadzenia ważnych prac modernizacyjnych wyłączy swoje systemy. W tym czasie nie będą działać: bankomaty i wpłatomaty banku, systemy bankowości internetowej, system rozliczeń przelewów ekspresowych oraz płatności BLIK, NFC i Mastercard w telefonie. Dodatkowo, nie będą możliwe też przelewy z kart kredytowych. Bank ostrzega też, że w tych godzinach mogą wystąpić problemy z płatnościami kartami.
W porównywaniu z tymi problemami pestką wydaje się 20-minutowa przerwa między godz. 3:00 a 3:20 w nocy z niedzieli na poniedziałek, w której nie będą działać: aplikacja Moje ING mobile, płatności BLIK oraz system ING CardsOnLine.
Z kolei jeszcze w sobotę 16 września, od godz. 16:00 do 18:00 niedostępny będzie także moduł Makler w systemie bankowości internetowej ING Banku Śląskiego, a także aplikacja ING Makler Mobile.
Do serwisu bankowości internetowej od sobotniego wieczora do niedzielnego poranka nie będą mogli się też zalogować klienci Pekao S.A. W związku z pracami serwisowymi od godz. 21:00 w sobotę do godz. 7:00 w niedzielę nastąpi przerwa techniczna w dostępie do serwisów Pekao24, serwisów Xelion i usług maklerskich.
***