"Pechowa" droga z nowym wykonawcą. Jest szansa na drugą nitkę ważnego odcinka S1

GDDKiA wybrała wykonawcę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 Pyrzowice-Podwarpie - już po raz trzeci. Pierwszy wykonawca wycofał się w ubiegłym roku, w kolejnym przetargu oferty trzeba było ponownie ocenić.

Nieco ponad 9,7 km drogi od węzła "Lotnisko" do Podwarpia ma zbudować konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau. Koszt to 121,77 mln zł. Wybrany wykonawca ma zbudować drugą jezdnię na wymienionym odcinku, wraz z obiektami inżynierskimi, jak wiadukty i most.

Co ważne, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie podpisała jeszcze z Rubau umowy, planuje to zrobić w pierwszym kwartale przyszłego roku. Droga ma być budowana w latach 2019-2022.

Trzecie podejście GDDKiA do fragmentu S1

Ta inwestycja ma pecha. Rok temu, po ponaddwuletniej procedurze przetargowej, wybrano ofertę Mostostalu Warszawa, która opiewała na 76,8 mln zł. Budżet inwestora był znacznie wyższy i wynosił ponad 161 mln zł. Mostostal się wycofał i zrezygnował z podpisania umowy.

"Przyczyną rezygnacji było bardzo przedłużające się postępowanie i zmiana uwarunkowań rynkowych. Od momentu wyboru oferty do czasu otrzymania przez konsorcjum Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner), zaproszenia od Zamawiającego do podpisania umowy minęło aż siedem miesięcy. W tym czasie nastąpił znaczący wzrost czynników cenotwórczych" - tłumaczyła spółka w wyjaśnieniu przesłanym next.gazeta.pl. Pozostałe oferty także były już nieaktualne i GDDKiA musiała unieważnić przetarg.

Kolejny ogłosiła w lutym tego roku, tym razem budżet ustalono na 158 mln zł. Zgłosiło się 16 chętnych, najwyższa oferta była na poziomie blisko 157,9 mln zł, najniższa - 107,2 mln zł. GDDKiA w lipcu wybrała tę najtańszą, zgłoszoną przez konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o., AZI-BUD Sp. z o.o. i DUNA ASZFALT Út-és Mélyépit Kft. Krajowa Izba Odwoławcza, po analizie odwołania od tej decyzji, nakazała jednak ponowną ocenę ofert. W jej wyniku wybrana została druga najtańsza oferta, za 121,77 mln zł, złożona przez konsorcjum firm z Rubau na czele.

Jak przypomina GDDKiA, w latach 2005-2006 zbudowano jednojezdniowy fragment S1 między węzłem Podwarpie a drogą wojewódzką nr 913 (dojazd do lotniska w Pyrzowicach). Potem, w latach 2010-2012, powstał dwujezdniowy odcinek od węzła Pyrzowice na A1 do węzła Lotnisko.

Tydzień na Gazeta.pl. Tych materiałów nie możesz przegapić! SPRAWDŹ

Więcej o: